همشهری آنلاین: فرنگیس حیدرپور (راوی کتاب فرنگیس) و مهناز فتاحی (نویسنده کتاب) ظهر امروز ( یکشنبه ۸ مهر) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب

 پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌العظمی خامنه‌ای نوشت: این دیدار پس از برگزاری مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در آن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «فرنگیس» منتشر شد، انجام گرفت.

مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با موضوع بررسی نقش بانوان در دوران دفاع مقدس صبح امروز در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

کتاب «فرنگیس» شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341 در روستای اوازین است. او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد.

در سال 1359 پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان 18 سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی شهید می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد.

همچنین رهبر معظم انقلاب در سفرشان به کرمانشاه به این بانوی بزرگ اشاره کرده بودند و بر ثبت خاطراتش تاکید داشتند.

کد خبر 417894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha