همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از برگزاری همایش آشنایی با بیماری آلزایمر با محوریت پیشگیری در روز دوشنبه ۹ مهر ساعت ۱۱ صبح در سرای محله برادران شهید شکری محله اسماعیل آباد ناحیه سه خبر داد.

آلزایمر

به گزارش روابط عمومي شهرداری منطقه 19 حمید بهرامی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت ماه جهاني آلزايمر كه از 15 شهريور تا 15 مهرماه به اين عنوان نامگذاري شده است همايش آموزشي با محوريت پيشگيري از آلزايمر برگزار خواهد شد.

وي با تأکید براینکه متأسفانه در هر11 دقيقه و 30 ثانيه يك نفر در ایران به جمع مبتلايان به آلزايمر اضافه مي شود بر ضرورت آگاهي بخشي و ارتقاي سطح سواد سلامت شهروندان اشاره كرد و افزود: توجه به نشانه هاي اوليه اين بيماري مانند از دست دادن حافظه كوتاه مدت و فراموش كردن برخي چيزها مي تواند زنگ هشداري براي اقدامات سريع و مراجعه ي پزشكي به منظور پيشگيري از بروزخطرات جبران ناپذير باشد.

بهرامی خاطر نشان کرد: در همايشي كه به همين منظور و با همكاري انجمن آلزايمر ايران برگزار خواهد شد علاوه بر آشنايي شركت كنندگان با راهكارهاي پيشگيري از اين بيماري، علائم و نشانه هاي هشداردهنده آن، نكاتي نيز پيرامون رفتار صحيح اطرافيان بيمار مبتلا به آلزايمر و تأثير آن بر توانمندسازي و تسريع در بهبود بیماری بيان خواهد شد.

به گفته این مسئول علاوه بر دعوت از عموم شهروندان برای شرکت در این همایش، اعضاي كانون سالمندان به همراه خانواده از مخاطبان اصلي اين همايش محسوب مي شوند.

کد خبر 417911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha