همشهری‌آنلاین: یکی از اعضا ارشد حزب لیگ همه مسلمانان پاکستان اعلام کرد: رئیس جمهور پیشین پاکستان به دلیل ضعیف شدن بیش از حد به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص نمی‌تواند به کشور بازگردد.

 پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین پاکستان به اتهام تضعیف قدرت قانون اساسی و خیانت به کشور تحت محاکمه قرارد دارد. او در سال ۲۰۱۶ پاکستان را ترک کرد و برای مداوا به دبی سفر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از داون،رئیس‌جمهور پیشین پاکستان به دلیل اعمال وضعیت فوق‌العاده در این کشور که به حصر خانگی تعدادی از قضات ارشد این کشور و اخراج بیش از ۱۰۰ تن از آنها انجامید، در مارس ۲۰۱۴ به خیانت متهم شد.

محمد امجد، یکی از مقام‌هاي ارشد حزب پرویز مشرف اعلام کرد، او به دلیل این‌که به خاطر یک بیماری نامشخص بسیار ضعیف شده است نمی‌تواند به کشور بازگردد. ما نمی‌توانیم زندگی او را به خطر بیندازیم.

امجد ادامه داد: در واقع هیچ‌گونه تضمینی برای برگزاری یک دادگاه عادلانه برای او وجود ندارد که اجازه دهد برای مداوا به خارج از کشور برود.

این مقام پاکستان افزود: مشرف هر سه ماه یک‌بار برای مداوا به لندن می‌رود. او در حال حاضر به دلیل یک بیماری نامشخص تحت مداوا قرار دارد.

او گفت: گزارش‌های پزشکی او به رئیس دادگاه پاکستان ارسال شده است. با این حال مشرف می‌خواهد در برابر دادگاه حاضر شود و اکنون در حال مشورت با تیم حقوقی‌اش برای تصمیم‌گیری درباره زمان و چگونگی بازگشتش است.

دادگاه عالی پاکستان ماه گذشته میلادی اعلام کرد: اگر مشرف به کشور بازگردد و در برابر دادگاه حاضر شود تدابیر امنیتی در حد سطوح عالی برای او فراهم می‌شود.

کد خبر 417955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha