مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۲۲ گفت: برای اولین بار طرح چیپس درختی را به‌جای چمن کاری در شهر تهران انجام دادیم تا به عنوان طرح نوین زیست ‌حیطی و پایلوت در دیگر مناطق اجرا شود.

علی نوذرپور ، شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به طرح حذف کاشت چمن در شهر تهران خاطرنشان کرد: براي کمک به جوان‌سازی درختان و ایجاد شرایط مناسب رشد، هزاران اصله درخت در سطح منطقه ۲۲ هرس می‌شود که بلااستفاده دپو و دور ریخته می‌شدند. با اجرای این طرح سرشاخه‌های هرس شده به چرخه بازیافت برگشت داده شد و در موضوع‌هاي محیط زیستی و خدمات شهری استفاده کردیم.

شهردار منطقه۲۲ افزود: سرشاخه‌های هرس شده به وسیله ماشین آلات به چیس درختی تبدیل و با اوکسید آهن موجود در کشورمان رنگ طبیعی زده می‌شوند که هیچ گونه آسیبی برای طبیعت ندارد.

نوذرپور با بیان این‌که این طرح کمک شایانی به زیباسازی فضای سبز شهری کرده است، ادامه داد: با اجرای این طرح، فضای وسیعی از سطح منطقه را با رنگ‌ها و الگوهای ایرانی می‌توان زینت داد که شباهت و هم زیستی زیادی با فضای سبز دارد.

او نیز صرفه جویی در مصرف آب را از دیگر مزایا و فواید زیست محیطی این طرح دانست و گفت: استفاده از این چیپس درختی در زیر درختان باعث کند شدن ۶۰درصدی تبخیر آب و آبیاری درختان می شود و نیز باعث کاهش ۴برابری هزینه ریالی آبیاری درختان شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، این طرح با همکاری سازمان زندان‌ها انجام می‌شود تا به اشتغال‌زایی زندانیان کشور کمکی شود.

کد خبر 418052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha