سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: تاکنون ۹۸ اثر تاریخی در تایباد شناسایی شده که از این تعداد ۴۵ اثر به ثبت رسیده است.

میراث

به گزارش ايسنا؛ عبدالرحیم تاج محمدی  اظهار کرد: اکنون ۲۵ اثر شناسایی شده دیگر در مراحل ثبت قرار دارد و پنج آثار محوطه و تپه‌های تاریخی در تایباد به تازگی شناسایی شده است.

وی با اشاره به شناسایی چهار منطقه بوم گردی در روستاهای جوزقان و پشته افزود: در صورت راه‌اندازی این مکان‌ها بسته به نیاز متقاضیان برای هرکدام مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات واگذار خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد از فعالیت ۴۰۰ نفر در ۲۵۰ کارگاه‌های فرت‌بافی این شهرستان  خبر داد و گفت: مهمترین مراکز فرت‌بافی را روستاهای جوزقان، فرمان آباد، آبقه، ریزه، کوه آباد، چهار برجی، قادرآباد و پشته تشکیل می‌دهند.

تاج محمدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان، در مجموع ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های مشاغل پایدار روستایی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین موزه خط و کتابت تایباد در حوزه میراث فرهنگی استان اظهار کرد: این مکان فرهنگی بهمن ماه امسال با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد در خصوص ثبت روستاهای ملی صنایع دستی در تایباد، بیان کرد: اکنون مراحل ثبت روستای جوزقان با وجود ظرفیت‌های گردشگری و نیز ۱۰۰ کارگاه فرت‌بافی با استان پیشنهاد و در دست اقدام است.

کد خبر 418084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha