همشهری آنلاین: سقوط دلار در تبریز و سایر شهرهای کشور آغاز شده است. دلار در تبریز به قیمت ۹۳۰۰ تومان رسیده است و همچنین دلالان و صرافی‌ها از خرید دلار امتناع می‌کنند.

دلالان ارز

به گزارش مهر، کافیست این روزها به خیابان دارایی تبریز سری بزنید تا انبوه جمعیتی را ببینید که از خانم خانه دار گرفته تا پیرمرد و دانشجو در حال رفت و آمد به صرافی ها و صحبت با دلالان بازار ارز تبریز هستند.

از صبح امروز این جمعیت زیادتر شد و در بازار ارز تبریز جایی برای سوزن انداختن نیست. به چهره بیشتر آنها که نگاه می کنید مشخص است مغموم هستند چراکه دلارهایشان را برای فروش به بازار آورده اند ولی خریداری وجود ندارد.

دلالان در بازار امروز فقط در حال شایعه پراکنی برای افزایش قیمت دلار و یورو هستند و خریدی انجام نمی‌دهند. جالب اینکه آنها به صورت هماهنگ در بازار این شایعه را راه انداخته اند که چند روز بعد بازهم قیمت دلار افزایش می‌یابد تا بدین روش از کاهش قیمت و فروش دلارهای خانگی خودداری کنند.

  • سقوط قیمت دلار همچنان ادامه دارد

بررسی ها و مشاهدات خبرنگار مهر حاکی از آن است که هم اکنون حوالی ساعت ۱۲ ظهر دلار در تبریز بین ۹۳۰۰ تومان و ۹۱۰۰ تومان خرید و فروش می شود. البته فروش دلار وجود دارد ولی خبری از خرید نیست چراکه گویا صرافی‌ها و دلالان نیز متوجه شده اند که سقوط دلار در روزهای آتی همچنان ادامه دارد.

یکی از دلالان فعال در بازار امیر نو تبریز می‌گوید: این کاهش قیمت قابل پیش‌بینی بود چراکه دلار بدون هیچ دلیلی و فقط به خاطر اظهارات ترامپ رشد چند هزار تومانی در یک شب داشت.

وی می‌افزاید: از دیروز بازار وضعیت خوبی ندارد و ما ضرر زیادی کرده‌ایم، قیمت‌ها همچنان درحال کاهش است و یورو هم اکنون به قیمت کمتر از ۱۵ هزار تومان و دلار نیز ۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

این دلال می‌گوید: به نظرم تا چند روز آینده بازهم قیمت دلار کاهش می‌یابد، مردم نیز از روز گذشته برای فروش دلارهایشان اقدام کرده‌اند ولی خریدار خیلی کم است و من خودم به شخصه فعلا خرید نمی‌کنم و مقداری از دلارهایم را می‌فروشم.

  • استقرار آمبولانس‌های اورژانس در بازار تبریز

یکی دیگر از نکات جالب توجه در اطراف خیابان دارایی تبریز که مرکز خرید و فروش ارز است، استقرار آمبولانس‌های اورژانس در بازار است.

استقرار آمبولانس‌ها برای شوک‌های احتمالی دلارباختگان در بازار صرافان تبریز انجام شده است تا در سریعترین زمان ممکن خدمات پزشکی ارائه شود.

خیابان دارایی تبریز ظهر امروز سه‌شنبه به قدری شلوغ و پرترافیک شده است که نیروی انتظامی با هدایت حاضران به داخل بازار تلاش دارد فضای خیابان و محل تردد خودروها را خلوت کند.

  • دلارهای خانگی از دیروز به بازار آمد

یکی از صرافان قدیمی تبریز که در بازار امیر فعالیت می‌کند، می‌گوید: افزایش فروشندگان دلارهای خانگی و نبود خریدار فضای ابتدای خیابان دارایی تبریز را ملتهب کرده است.

وی سپس در خصوص دلایل کاهش قیمت می‌گوید: احتمال کاهش شدید قیمت ارز و همچنین فعالیت‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی باعث شده تا دلارهای خانگی به سمت بازار فروش سوق پیدا کند و قیمت ارز سقوط کند.

وی ادامه داد: چند روزی است که اراده عمومی برای کاهش قیمت‌ها و همچنین سقوط قیمت دلار وجود دارد. به نظرم این فرهنگ باید نهادینه شود که مردم از ارزش پول ملی خودمان محافظت کنند.

  • بی‌تجربگی کردم و وارد بازار ارز شدم

یکی از دلارباختگان تبریزی که سن و سال زیادی ندارد در خصوص دلایل ورودش به بازار ارز می‌گوید: بی‌تجربگی کردم و وارد بازار ارز شدم. وقتی دیدم همه از بازار ارز و رشد قیمت دلار حرف می‌زنند وسوسه شدم و هرچی داشتم فروختم و دلار خریدم.

وی که خودش را بهزاد سعیدی معرفی می‌کند، ادامه می‌دهد: گوشی و لپ تاپ و ماشینم را فروختم و دلار خریدم. ولی چند روز بعداز خریدهای من سقوط قیمت دلار آغاز شد و هم اکنون چند میلیون ضرر کرده‌ام.

این شهروند تبریزی ادامه می‌دهد: امروز آمده‌ام تا دلارهایم را بفروشم ولی به قیمت‌های خیلی پایین خریدار وجود دارد. مثلا با اینکه صرافی‌ها نرخ دلار را ۹۵۰۰ تومان اعلام می‌کنند ولی این قیمت فروش است و خرید را به قیمت‌های خیلی پایین و حتی زیر ۸۵۰۰ تومان انجام می‌دهند.

کد خبر 418092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha