همشهری آنلاین: تجمع شدیدی در بازار ارز شکل گرفته و بسیاری افراد در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و دارندگان ارز برای فروش ارز خود متناسب با نرخ‌های قبلی تلاش می‌کنند اما مردم از نرخ‌های پیشنهادی دلالان استقبال نمی‌کنند.

دلالان ارز

به گزارش فارس، با آغاز روند کاهشی قیمت‌ ارز در بازار، همانند روزهای صعود نرخ‌ها، میدان فردوسی و پیاده‌روهای خیابان فردوسی جمعیت زیادی را به خود دید. تراکم جمعیت به حدی بود که به سختی امکان تردد در بعضی نقاط بود.

در میدان فردوسی دلالان قیمت‌ خرید را 12 هزار تومان و فروش را 14 هزار تومان اعلام می‌کردند اما اغلب حاضران در بازار نظاره‌گر بودند و بیشتر آنها فقط تغییرات قیمت را پیگیری می‌کردند.

تفاوت قیمت خرید ارز بسیار بیشتر از شرایط معمول بود. از 10 هزار تومان تا 12 هزار و 500 تومان برای خرید ارز ارائه می‌شد. قیمت فروش هم از 13 هزار تا 14 هزار تومان بود. البته صرافی‌های عرضه کننده ارز برای نیازهای خدماتی قیمت خرید ارز را 12 هزار و 900 تومان و قیمت فروش را 13 هزار و 100 تومان درج کرده بودند.

صرافی‌ بانک ملی قیمت فروش و خرید ارز را زیر قیمت بازار اعلام کرد. قیمت خرید و فروش یورو را به ترتیب 11900 و 12 هزار و 990 تومان و قیمت خرید و فروش دلار را به ترتیب 10500 تومان و 11200 تومان تعیین کرده بود. البته صرافی بانک ملی و سایر بانک‌ها فقط به نیازهای خدماتی و مسافرتی ارز می‌فروشند.

آغاز افت قیمت ارز که با ورود بانک مرکزی به بازار و مداخله در عرضه و تقاضا آغاز شد، هجوم دارندگان ارز به بازار را در پی داشت و موجب شد قیمت دلار به سرعت و در مدت کوتاهی از حدود 17500 تومان به کمتر از 13 هزار تومان کاهش یابد. به نظر می‌رسد برای ادامه این روند و رسیدن به نرخ واقعی ارز باید این دخالت در بازار ادامه یابد و همچنین برای حفظ نرخ و شکل نگرفتن موج هیجانی دیگر لازم است این حضور در بازار تداوم یابد.

کد خبر 418094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha