سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوای استان طی روزهای آینده ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

مازندران

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران به ایرنا گفت: با ورود و نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور امواج تراز میانی جو، از روز جمعه سیزدهم مهر، شرایط جوی مازندران به سمت خنکی و سرما پیش می‌رود.

سعید غلامپور افزود: با توجه به ورود این سامانه علاوه بر کاهش دمای 8 تا 12 درجه‌ای هوای مازندران، شرایط آب و هوایی سرما بر این استان حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: ابرناکی آسمان، بارندگی و وزش باد که گاهی اوقات شدید نیز است در استان مازندران به وجود خواهد آمد.

به گفته این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، رعد و برق و نیز مواج شدن دریا پدیده پیش روی هوای استان در این روزهای آینده خواهد بود.

غلامپور گفت که این وضعیت تا روز شنبه چهاردهم مهر در استان مازندران پابرجاست و بعد از این روز هوای استان به سمت افزایش تدریجی دمای پیش می‌رود.

وی افزود: با توجه به زیاد بودن تبعات نفوذ این جریان سرد آب و هوایی، اثرات آن در هفته پیش رو باقی خواهد ماند و افزایش تدریجی دما نیز تاثیری در گرمای هوای هفته آینده نخواهد داشت.

کارشناس هواشناسی مازندران همچنین پیش‌بینی کرد که در روز جمعه این هفته و شنبه هفته آینده وزش باد شدید تا 90 متر بر ثانیه در مازندران رخ خواهد داد.

بر این اساس اداره کل هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد و از مردم خواست تا در حاشیه رودخانه و مسیر‌های سیلابی اطراق نکنند.

در اين اطلاعیه از کشاورزان هم خواسته شد تا شالی‌های رسیده را برداشت کنند.

مهر ماه هرسال زمان برداشت برنج کشت دوم در مازندران است و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود 60 هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری زیر کشت دوم به 2 روش پرورش ساقه شالی یا دونوچ و نشای دوباره رفته است.

کد خبر 418121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha