دوشنبه 30 مهر 1397 | به روز شده: 8 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
سه شنبه 10 مهر 1397 - 19:24:11 | کد مطلب: 418131 چاپ

بیست گفتار فروش و بازاریابی منتشر شد

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
بیست گفتار فروش و بازاریابی، کتاب همراه فروشندگان و بازاریابان، تألیف علیرضا داداشی در ۱۸۴ صفحه از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

علیرضا داداشی، مؤلف کتاب، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این کتاب کوشیده است تجربه‌های شخصی خودش را از فروش و بازاریابی در آمیزه‌ای از دانش فروش و بازاریابی تقدیم دانشجویان بویژه اهالی بازاریابی کند.

نثر ساده و روان، عبارتهای کوتاه و معنی‌دار، مثالهای زنده، عینی، و ملموس فروش و بازاریابی در فضای فروش و بازاریابی ایران، ویژگیهای ممتاز این کتاب کم‌صفحه اما خواندنی است. هر گفتار، حاوی مجموعه‌ای از نکته‌ها و ظرائف فروش است که با به‌کارگیری آن، مهارت فروشنده و بازاریاب بیشتر و بیشتر خواهد شد.

داداشی، مؤلف کتاب، بی‌آنکه در قیدوبند تئوریها و واژه‌های پیچیده قرار گیرد، زود، تند، سریع نکات طلایی را در اختیار فروشنده و بازاریاب قرار داده است. هم تازه‌کارها (آماتورها)، و هم حرفه‌ای‌ها با خواندن این کتاب، احساس می‌کنند بهتر می‌توانند به بازارها ورود پیدا کنند، درک بهتری از مشتری خواهند داشت، ساده‌تر می‌توانند رفتار مشتریان را در بازارها تجزیه‌وتحلیل کنند، و به سهولت می‌توانند نیاز مشتری را برآورده سازند.

هر گفتار، مستقل از گفتار پیشین و گفتار بعدی است. از این رو خواننده‌ی علاقه‌مند می‌تواند از هر کجای کتاب آغاز کند و قطعاً به مهارتهایی واقف می‌شود که او را در فروش و بازاریابی کمک خواهد کرد.

برخی از اشتباهات که در کمین ما بازاریابان و فروشندگان هستند نخستین گفتار این کتاب است. چهار اشتباه را معرفی می‌کند که آگاهی از هر یک از این اشتباهات سبب می‌شود نگرش و رفتار فروشنده و بازاریاب تغییر جدی خواهد کرد.

کوتاه سخن آنکه، این کتاب همانند بسیاری از کتابهای کاربردی است که پس از خواندن، باید دستورالعملها و نکته‌ها و ظرائف را با دقت به‌کار برد. هرچه بیشتر این نکته‌ها و ظرائف فروش و بازاریابی به‌کار بسته شود، شخص مهارت بیشتری می‌یابد.

سخن پایانی آنکه، پشتوانه‌ اصلی این نکته‌ها، ظرائف و دستورالعمل‌ها را باید در دانش فروش و بازاریابی جستجو کنید که از بزرگان جهانی و ایرانی فروش و بازاریابی‌اند. مؤلف کتاب بی‌آنکه بخواهد دانش خود را به رخ خواننده بکشد، کوشیده است در قالبی نرم، عبارتهای کوتاه، دستورالعمل‌ها را در طبق اخلاص نهاده و پیشکش خوانندگان و علاقه‌مندان فروش و بازاریابی کرده است.