همشهری آنلاین: دبیر همایش کاردیوآنکولوژی با اشاره به اینکه از هر ۶ نفر در جهان یکی گرفتار سرطان است، گفت: درمان‌های مختلف سرطان با کاردیوآنکولوژی انجام می‌شود.

تأثیر درمان‌های سرطان بر قلب بیمار/سومین علت مرگ و میر

به گزارش خبرگزاری مهر، ثریا سلمانیان در آستانه برگزاری همایش کاردیوآنکولوژی، اظهار داشت: با افزایش شیوع سرطان در جهان در حال حاضر این بیماری به چالش بزرگ بشری تبدیل شده و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت از هر ۶ نفر یکی مبتلا به سرطان است و این بیماری سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ مهم‌ترین شانس بیمار، تشخیص بیماری آن در مراحل اولیه و درمان به موقع است که خوشبختانه با تشخیص‌های زود هنگام بسیاری از بیماران گرفتار سرطان نجات پیدا می‌کنند و طول عمر بیشتری نسبت به بیماران مبتلا به سرطان گذشته دارند.

دبیر همایش کاردیوآنکولوژی گفت: طول عمر بیمار مبتلا به سرطان که افزایش یابد، حفظ کیفیت زندگی آنها از طریق کاهش عوارض درمان و مدیریت درمان آن مدنظر قرار می‌گیرد و کاردیوآنکولوژی مبحثی است در این راستا که مسائل قلبی را در بیماران مبتلا به سرطان در نظر گرفته و از طرفی بیماران قلبی هم که مبتلا به سرطان هستند با چالش در درمان مواجه می‌شوند که در کاردیوانکوژی مورد توجه است.

این رادیو انکولوژیست گفت: درمان‌های مختلف سرطان اعم از شیمی‌درمانی، هورمون‌درمانی و پرتودرمانی به ویژه در قفسه سینه با عوارض کوتاه و بلندمدت بر روی این قسمت از بدن همراه است که کاردیوآنکولوژی به این مسائل می‌پردازد.

وی گفت: کاردیوآنکولوژی در واقع بیمار قلبی مبتلا به سرطان و عوارض قلبی ناشی از درمان را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهد.

همایش کاردیوآنکولوژی ، روز پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته این حوزه برگزار می‌شود.

کد خبر 418167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha