همشهری آنلاین: فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه» به عنوان یکی از پنج نامزد نهایی جایزه بهترین موسیقی متن در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک انتخاب شد.

سینما

به گزارش ایسنا، «النی کاریندرو» آهنگساز مطرح یونانی که ساخت فیلم موسیقی «بمب: یک داستان عاشقانه» ساخته پیمان معادی را بر عهده داشته است، به عنوان یکی از پنج نامزد جایزه بهترین موسیقی متن  دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک انتخاب شده است. 

جایزه بهترین موسیقی فیلم که امسال برای اولین بار به این جوایز سینمایی اضافه شده است، شاهد رقابت  «النی کاریندرو» برای فیلم «بمب یک داستان عاشقانه»، «هری کرگسون ویلیامز» برای ساخت موسیقی فیلم «نفس» (استرالیا)، «هیلدور گونادوتیر» و «یوهان یوهانسون» برای موسیقی فیلم «مریم مجدلیه» (استرالیا، بریتانیا)،‌ «رایان کایابیاب» برای فیلم «پورتره» (فیلیپین) و «عمر فادل» برای ساخت موسیقی متن فیلم «یوم‌الدین» (مصر) خواهد بود. 

«ریوئیچی ساکاموتو» آهنگساز ژاپنی ریاست هیات داوران اعطای جایزه بهترین موسیقی متن جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک ۲۰۱۸ را بر عهده دارد. 

«النی کاریندرو» بیشتر برای ساخت موسیقی فیلم‌های «تئو آنجلوپولوس» کارگردان نامدار یونانی چون فیلم «ابدیت و یک روز» شناخته شده است. فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه» نخستین همکاری این آهنگساز مطرح با سینمای ایران محسوب می‌شود. 

مجله تایم «النی کاریندرو» را به عنوان برترین موسیقیدان در قید حیات یونان معرفی کرده است؛ وی از دهه ۱۹۷۰ میلادی به ساخت موسیقی برای سینما و تئاتر مشغول بوده است اما ساخت موسیقی فیلم «سرگردان» به کارگردانی «کریستوفوروس کریستوفیس» در سال ۱۹۷۹ نقطه عطفی در کارنامه هنری او ایجاد کرد.

«کاریندرو» همکاری گسترده‌ای با «تئو آنجلوپلوس» سینماگر نامدار یونانی داشته است و در فیلم‌های «گام معلق لک لک» (۱۹۹۱)، «ابدیت و یک روز» (۱۹۹۸)، «دشت گریان» (۲۰۰۳) و «غبار زمان» (۲۰۰۸) با «آنجلوپلوس» همکاری داشته است. در سال ۲۰۱۵ چندین قطعه ساخت «کاریندرو» در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی «جورج میلر» مورد استفاده قرار گرفت.

مراسم دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک روز ٢٩ نوامبر (٨ آذر) در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد و فهرست کامل نامزدهای این رویداد سینمایی روز ۱۷ اکتبر ( ٢٥ مهر) اعلام می‌شود.

پخش بین‌المللی فیلم «بمب،یک داستان عاشقانه»؛ برعهده نسرین میرشب کمپانی «دریم لب» است.

کد خبر 418201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha