همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: انتقال افرادی که از ۱۰ دی ماه ۹۷ (اول ژانویه ۲۰۱۹) برای تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی به دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنند، ممنوع است.

به گزارش مهر، دکتر حمید اکبری درباره شرایط انتقال دانشجویان گروه پزشکی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور، گفت: با توجه به مشکلاتی که در نیمه اول سال جاری پیش آمد، مراجعات و مطالباتی از سوی خانواده‌های دانشجویان گروه پزشکی شاغل خارج از کشور ایجاد شد و دو وزارتخانه علوم و بهداشت بررسی‌هایی را برای حل مشکلات این دانشجویان انجام دادند.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت و وزارت علوم تصمیم گرفتند که دانشجویان گروه غیرپزشکی که در رشته‌های موجود در دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی تحصیل می‌کنند در صورتی که یک ترم در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کرده‌اند با شرایطی بتوانند به دانشگاه‌های داخل انتقال پيدا كنند.

وی گفت: آیین‌نامه انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور، بیش از ۳۰ سال است که در وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

  • شرایط انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل تغییری نداشت

اکبری با تاکید بر اینکه تنها تغییر صورت گرفته در این آیین‌نامه انتقال دانشجویان، در تعداد واحدهای گذرانده شده در دانشگاه‌های خارج از کشور است، افزود: تا پیش از این، تعداد واحدهای گذرانده شده توسط دانشجویان گروه پزشکی شاغل در دانشگاه‌های خارج از کشور ۷۲ واحد بود که در حال حاضر بر اساس واحدهای موجود در سرفصل رشته مربوطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران این تعداد به ۳۶ واحد کاهش یافته و سایر ضوابط و قوانین در آیین‌نامه انتقال این دانشجویان همچنان اجرا می‌شود و تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه حداقل معدل دوره پیش‌دانشگاهی دانشجویان گروه پزشکی شاغل در دانشگاه‌های خارج از کشور باید ۱۷ باشد، گفت: همچنین معدل کتبی دیپلم این دانشجویان باید بالاتر از ۱۶ و معدل واحدهای گذرانده شده در دانشگاه خارج از کشور باید بالای ۱۵ باشد در حالیکه تا سال گذشته این معدل‌ها ۱۴ بوده است.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این شرایط تنها برای دانشجویانی است که تا قبل از تیر ماه ۹۷ در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند، تصریح کرد: چون ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور محدود و متقاضی رشته‌های گروه پزشکی زیاد است و حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد داوطلبان کنکور متقاضی ورود به رشته‌های گروه پزشکی هستند.

  • ممنوعیت انتقال افرادی که از ۱۰ دی ماه ۹۷ برای تحصیل در پزشکی خارج اقدام کنند

وی گفت: انتقال افرادی که از ۱۰ دی ماه سال جاری (اول ژانویه ۲۰۱۹ ) برای تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی به دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنند، ممنوع بوده و باید تا انتهای دوره در دانشگاه خارج از کشور تحصیل کنند.

اکبری با بیان اینکه متقاضیان تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی در دانشگاه‌های خارج از کشور باید در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل کنند، افزود: همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور باید شرایط ارزشیابی برای مدارکی را که در خارج از کشور اخذ می‌کنند را داشته باشند.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، تعداد افراد شاغل به تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی دانشگاه‌های خارج از کشور را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۷ هزار نفر در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل می‌کنند و پرونده ارزی و تحصیلی دارند.

کد خبر 418227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha