همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر کشف محموله بزرگ شربت‌های قلابی کودکان در تهران به مردم توصیه کرد که حتما بعد از تهیه دارو به ویژه داروهای برند، اصالت آن را استعلام کنند.

شربت تقلبی

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به خبر کشف محموله بزرگ شربت‌های قلابی کودکان در تهران گفت: متاسفانه قاچاق دارو از سوی افراد سودجو انجام می‌شود. با توجه به توزیع کنترل‌شده داروهای خارجی و یا محدودیت در واردات داروهای خارجی که مشابه تولید داخلی‌شان در کشور وجود دارد، افراد سودجو، سوءاستفاده‌کننده و منفعت‌طلب همیشه در کمین نشسته‌اند تا از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: توصیه‌ای که در این زمینه برای مردم داریم این است که بحث استعلام اصالت کالاهای سلامت را جدی بگیرند، به‌طوری‌که بعد از تهیه دارو و سایر کالاهای سلامت یا از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا از طریق نرم‌افزار TTAC که بر روی موبایل‌ها قابل نصب است و یا از طریق سایت TTAC.IR اصالت کالا را استعلام و شناسایی کنند.

سخنگوي سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم حتی دارویی را که از داروخانه می‌گیرند، حتما استعلام کنند. ما هم به خود داروخانه‌ها و هم به خریدار توصیه می‌کنیم این استعلام را انجام دهند. زیرا به هر حال به طرق مختلف و با روش‌های مختلفی فرآیند قاچاق و ورود کالاهای جعلی و تقلبی انجام می‌شود.

جهانپور افزود: درباره دارو هم با توجه به اهمیت خاصی که دارد، توصیه ما به تک تک افرادی که دارو را تهیه می‌کنند، این است که اولا حتما دارو را از داروخانه تهیه کنند و در عین حال حتی دارویی را که از داروخانه تهیه می‌کنند، از طریق روش‌هایی که توضیح دادم، ‌ استعلام کنند. این اقدام بویژه درباره کالاهایی که تحت عنوان برند و کالاهای خارجی عرضه می‌شوند، بسیار مهم است.

کد خبر 418241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha