چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

هزار مأمور نیروی انتظامی در تهران به دوربین‌های ضبط خودکار وقایع مجهز شده‌اند. این دوربین‌ها با فناوری‌های IOT و فضای ابری کار می‌کنند و قابلیت‌های جالبی دارند.

پلیس

دوربین‌های ضبط خودکار حرکات پلیس مدت‌هاست در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزارهای کوچک الکترونیکی که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل اینترنت اشیا، فناوری ابری و... به‌کار گرفته می‌شوند، حرکات پلیس و مجرمان را بلافاصله ضبط کرده و داده‌های دقیق از چگونگی رخ دادن مشکل را به مرکز پلیس گزارش می‌کنند.

هدف از نصب این دوربین‌ها نظارت بر رفتار درست مأموران با مردم است و کمک می‌کند تا آنها بتوانند درقبال حوادث احتمالی، توان دفاع از خود را داشته باشند. به گزارش همشهری، مدل پیشرفته دوربین‌های پوشیدنی پلیس یا BW V) Body Worn Video) می‌توانند مدت کوتاهی پیش از آنکه حادثه‌ای رخ بدهد، فعال شده و اطلاعات‌شان را به مرکز داده بفرستند. این دوربین‌ها چطور کار می‌کنند و چه فناوری‌هایی در آنها جای گرفته است؟

  • چطور کار می‌کنند؟

بنا به تجهیزات به‌کار رفته در سیستم، بعضی از دوربین‌ها به‌صورت خودکار - مثلا بعد از پیاده‌شدن مأمور از خودرو یا شنیدن صدای غیرعادی- فعال می‌شوند. بعضی دوربین‌ها نیز به‌صورت دستی کار می‌کنند. به‌جز ضبط واقعه، زمان و مکان رویداد نیز با کمک GPS دوربین ضبط می‌شود.

بعد از پایان واقعه، مأمور پلیس با فشردن دکمه «ارسال» ‌در دستگاه کنترل، تمام داده‌ها را به مرکز نگهداری داده‌ها منتقل می‌کند. این داده‌ها در یک دیتاسنتر نگهداری می‌شوند که درمقابل حملات هکری ایمن است.

کارشناسان واحد پلیس با بررسی فیلم اطلاعات مهم را ذخیره‌سازی می‌کنند. برخی مواقع، تشخیص چهره افرادی که صورت‌شان را پوشانده باشند، قابل بررسی است. اگر در فیلم اطلاعات قابل اعتنایی وجود نداشته باشد، پاک می‌شود.

دوربین

 

کد خبر 418249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha