همشهری آنلاین: دستگاه قضایی آمریکا روز پنجشنبه هفت مامور سرویس های اطلاعاتی ارتش روسیه را به دست داشتن در راه اندازی یک کارزار حملات سایبری متهم کرد.

آمریکا هفت مامور امنیتی روسیه

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که این افراد در هدایت حملات سایبری بر ضد چند نهاد ورزشی، یک آژانس بین‌المللی و یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه انرژی هسته‌ای نقش داشته‌اند.

دستگاه قضایی آمریکا مدعی است که آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ و گروه آمریکایی وستینگ هاوس، شرکت تامین کننده سوخت هسته‌ای برای نیروگاه‌های اوکراین از جمله مراکزی هستند که هدف افراد متهم برای حملات سایبری قرار گرفته بودند.

این افراد همچنین به دلیل جرائمی چون پولشویی، استفاده از پول مجازی، تقلب بانکی و جعل هویت تحت پیگیرد قرار گرفته‌اند.

از نکات جالب توجه در این پرونده این که مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که سه تن از این افراد، جزو ۱۲ فردی هستند که ماه ژوئیه از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شناخته شده بودند.

به گفته یک مسئول وزارت دادگستری آمریکا اتهامات مطرح شده با اخراج اخیر چهار مامور امنیتی روس از هلند که متهم به انجام حملات سایبری به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی (نهاد بین‌المللی ناظر بر تسلیحات شیمیایی) شده بودند، ارتباط مستقیم دارد.

بر اساس گزارش‌ها، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در ماه‌های اخیر مشغول تحقیق بر روی ماهیت و چگونگی حمله شیمیایی به سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعاتی پیشین روسیه در خاک بریتانیا بوده است.

این حمله با واکنش گسترده مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی روبرو شد و اخراج دیپلمات‌های روسیه و نیز اعمال تحریم‌هایی بر ضد این کشور را به همراه داشت.

آنک ویلولد، وزیر دفاع هلند روز پنجشنبه با اعلام اخراج ماموران امنیتی روسیه از کرملین خواست به فعالیت‌های سایبری‌ برای ایجاد «اخلال» در دموکراسی‌های غربی پایان دهد.

بنا به گزارش آژانس اطلاعات نظامی هلند، چهار فرد روسی با گذرنامه‌های دیپلماتیک در روز ۱۰ آوریل به هلند رسیدند و با ابزارهای جاسوسی در هتل کناری چسبیده به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی مستقر شدند که ماموران هلندی آنان را بازداشت کردند.

کد خبر 418269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha