جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه ترکیه سفیر عربستان سعودی در آنکارا را برای توضیح در مورد سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه نگار و نویسنده سعودی احضار کرد.

خاشقجی

به گزارش به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه سفیر سعودی در آنکارا را در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار سعودی بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول احضار کرده است.

مسئولان ترکیه و عربستان روایت های متناقضی را در مورد خاشقجی نقل می کنند و این فعال سعودی بعد از گذشت بیش از ۴۸ ساعت از ورودش به کنسولگری سعودی در استانبول دیده نشده است.

دو نفر از نزدیکان خاشقچی بامداد چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که وی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی،‌ ربوده شده و به ریاض تحویل داده شده است.

کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بامداد امروز در واکنش به این گزارش‌ها گفت او پس از ترک این ساختمان، ناپدید شده است.

نام جمال خاشقجی پیشتر در فهرست افراد بازداشتی تحت تعقیب توسط بن سلمان ولی‌عهد سعودی قرار گرفته بود، لذا برخی از فعالان در صفحه توئیتر خود نوشتند که وی به دستور بن سلمان ربوده شده است.

خاشقجی به عنوان سردبیر روزنامه الحیات عربستان و مشاور ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان در واشنگتن فعالیت کرده است. وی بعد از اینکه محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد انتصاب شد، عربستان را ترک کرد.

کد خبر 418275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha