همشهری آنلاین: تعدادی از استان‌ها طی روز‌های آینده شاهد بارش باران، وززش باد و رعد و برق خواهند بود. هوای تهران نیز خنک خواهد شد.

باران

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده با نفوذ جریان‌های سرد و تاثیر آن بر نوار شمالی کشور، ابرناکی همراه با بارش، در بعضی ساعات رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما حدود 10تا 15 درجه سلسیوس در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین امروز بارش شدید باران همراه با وزش باد در استان‌های گیلان،‌ مازندران و گلستان و از اوایل شب در اردبیل، خراسان شمالی،‌ ارتفاعات البرز و در شمال استان‌های البرز،‌ قزوین، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود، رگبار پراکنده باران در جنوب آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، در غرب همدان، مرکزی، شرق کرمانشاه، لرستان، کردستان و شرق کرمانشاه، لرستان و کردستان نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در روز شنبه 14 مهرماه نیز بارش شدید باران همراه با وزش باد در استان‌های شمالی همچنین خراسان رضوی و خراسان شمالی انتظار می‌رود، رگبار باران نیز در استان‌های جنوب‌آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه، لرستان و همدان و دامنه‌های جنوبی استان البرز پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: شنبه وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب شرق کشور خواهد بود و دریای خزر بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه مواج خواهد شد و بارش برف در ارتفاعات البرز نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی تهران پرداخت و اظهارکرد: آسمان پایتخت در روز شنبه 14 مهرماه کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه است و دما بین 14 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین یکشنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و کاهش ابر در شب و دما بین 12تا 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 418299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha