همشهری آنلاین: شهردار تهران با حضور در منطقه ۲۰ از بخش‌های مختلف این منطقه بازدید کرد و قرار است امروز ۱۳ مهر ماه مناسبت روز تهران از قسمت‌های مختلف تهران بازدید کند.

افشانی

تهران گردی افشانی

به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی صبح امروز، جمعه 13 مهر، با حضور در جمع تهرانگردان، به مناسبت روز تهران از قسمت‌های مختلف شهر تهران بازدید کرد.

در این بازدید احمد مسجدجامعی، محمدجواد حق شناس و تني چند از اعضاي شوراي شهر افشانی را همراهی می‌کنند.

تهرانگردان در ابتدا با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی بازدید خود را با زیارت آغاز کردند و بعد از آن با حضور در تکیه 600 ساله نفر آباد به عزاداری سالار شهیدان پرداختند.

در ادامه افشانی از روند اجرایی شدن طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی بازدید کرد و پای درد و دل اهالی نشست.

وی همچنین از برج تاریخی طغرل که یکی از میراث چند صد ساله ری است بازدید کرد.

در ادامه افشانی و اعضای شورای شهر مهمان خانه جاویدالاثر محمدرضا امیری شدند و پای صحبت پدر این جاویدالاثر نشستند و پدر محمدرضا امیری نیز با بیان خاطراتی از فرزند جاویدالاثرش گفت: مردم این مناطق محروم هستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

وی با بیان اینکه در این محله آثار میراثی تاریخی زیادی وجود داشت اما حالا به محلی مخروبه تبدیل شده است گفت: ری به واسطه تاریخ چند صد ساله‌اش آبروی تهران است و باید فرهنگ آن درست شود.

وی با بیان اینکه ما گمنام هستیم همانطور که فرزندانمان گمنام رفتند، گفت: امیدوارم وضعیت محله ری اصلاح شود.

محمدعلی افشانی شهردار تهران با بیان اینکه شما خوشنام و ماندگار هستید و امروز مردم رفاه و آزادی خود را مدیون زحمات فرزندان شما هستند، گفت: شما خوشنام و ماندگار هستید همانطور که نام فرزندانتان در تاریخ ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران قدردان زحمات شما هستند، تصریح کرد: ممکن است کمتر به شما برسند اما همه می‌دانند که فرزندان شما و خانواده‌هایشان چه زحماتی کشیدند.

در ادامه دکتر فرهاد افشار شهردار منطقه 15 با بیان اینکه یک طرح خاص برای حفظ این خانه داریم، گفت: در نظر داریم این خانه را پس از تملک به موزه انتظار تبدیل کنیم. چرا که برای آثار تاریخی برج طغرل، ابن بابویه، چشمه علی، و دژ رشکان یک رینگ گردشگری در نظر گرفتیم و برای کارخانه سیمان نیز طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

در ادامه افشانی به عمارت کلاه فرنگی در آگاهی شاپور رفت و از روند بازسازی عمارت کلاه فرنگی بازدید کرد و با انتقاد از روند بازسازی گفت: متاسفانه با اینکه پایه‌های سنگی عمارت قبلی موجود بوده است اما از تیرآهن استفاده کردند و از پایه ستون‌های قبلی استفاده نکردند.

وی به شهردار منطقه 11 دستور داد و گفت: گزارشی از وضعیت آجرها و ستون‌های باقیمانده تهیه کنید و اول از ستون و آجرهای اصلی استفاده کنید و بعد از آن از آجرهای جدید استفاده کنید.

شهردار تهران با بیان اینکه می‌توان به ازای مرمت این عمارت، اینجا را تبدیل به موزه نیروی انتظامی کنیم، ادامه داد: باید برای حفظ وضعیت میراثی تهران اقدامات موثری انجام دهیم.

در حین بازدید تیم تهرانگردان از عمارت کلاه فرنگی یکی از ماموران پلیس آگاهی برخورد نامناسبی با یکی از خبرنگاران داشت و خبرنگاری را که در حال تهیه گزارش بود خطاب قرار داد که پس از این برخورد رئیس پلیس آگاهی تهران قول پیگیری این برخورد را به خبرنگاران داد و شهردار تهران نیز از پیش آمدن این وضعیت از خبرنگار مربوطه عذرخواهی کرد.

وی در ادامه با حضور در بلوار قیصر امین پور در منطقه 2 گفت: قیصر امین پور شاعر ایران و انقلاب بود و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به وی شود.

افشانی با بیان اینکه هنگامی که شنیدم میدان قیصر امین پور تبدیل به بلوار شده است شبانه با ماشین شخصی‌ام به اینجا آمده و همان لحظه تصمیم گرفتم که این بلوار را که به نام بلوار شهرداری نام گرفته بود به نام قیصر امین پور کنیم، تصریح کرد: به همین دلیل لایحه‌ای با قید دو فوریت به شورای شهر آمد تا بلوار شهرداری که از بلوار دریا تا یادگار امام است به نام قیصر امین پور تغییر نام دهد.

وی با بیان اینکه از آقای مسجدجامعی تشکر می‌کنم که حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشت و سخنان ایشان سبب شد که این مهم رخ دهد، گفت: همچنین از حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز تشکر می‌کنم که لایحه دو فوریتی ما را بررسی و تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه شهردار تهران از سردیس قیصر امین پور در حاشیه بلوار قیصر امین پور رونمایی کرد.

کد خبر 418317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha