مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی در ایالت میشیگان که از سال ها قبل از یک سنگ برای بازنگهداشتن درب ساختمان محل سکونت خود استفاده می‌کرد، سرانجام متوجه شد این سنگ یک شهاب سنگ با ارزش است.

شهاب سنگ میشیگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وست میشیگان، شهاب سنگ یادشده توسط دانشمندان و متخصصان حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

بررسی‌های کارشناسان موزه اسمیت یونیان و دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد این صخره ۱۰ کیلوگرمی که از جنس آهن و نیکل است، ششمین شهاب سنگ بزرگی است که در ایالت میشیگان شناسایی شده است.

دیوید مازورک می‌گوید وی بعد از مطالعه گزارش‌ها و اخباری در مورد ارزش بالای شهاب سنگ‌ها و مشکوک شدن به ماهیت واقعی این تکه سنگ بعد از کسب اطلاعاتی در مورد ترکیبات و ویژگی‌های ظاهری شهاب سنگ ها آن را برای آزمایش‌های بیشتر به آزمایشگاه دانشگاه میشیگان برد و در آنجا متوجه شد که این صخره کوچک واقعا یک شهاب سنگ است.

وی افزوده شهاب سنگ یادشده در داخل یک انبار غله در ادمور بوده که وی در سال ۱۹۸۸ آن را خریداری کرده بود. کشاورز فروشنده این انبار گفته که سنگ یادشده را در دهه ۳۰ میلادی در حیاط پشتی خانه خود یافته است. قرار است آزمایش‌های بیشتری بر روی این شهاب سنگ انجام شود تا مواد تشکیل دهنده آن مشخص شود. مازورک هم گفته که بعد از فروش شهاب سنگ مذکور بخشی از درآمد حاصل را برای تحقیقات به دانشگاه میشیگان اعطا می‌کند.

کد خبر 418395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha