همشهری آنلاین: معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی که از ابتدای سال ۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌کنند، گذراندن فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت الزامی است.

صنعت

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت علوم، مسعود برومند از ابلاغ شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه در راستای برقراری ارتباط قوی و منسجم میان دانشگاه یا پژوهشگاه‌ها با بخش‌های جامعه و صنعت در تمامی حوزه‌های علمی و عملیاتی‌سازی یافته‌های اعضای هیات علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه تدوین شده است.

معاون پژوهشی وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: فرصت‌ مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقاي توانمندی‌ها و مهارت‌های آنها در کسب دانش بومی و انتقال یافته‌های پژوهشی به جامعه فراهم می‌سازد.

برومند تاکید کرد: مطابق با این شیوه‌نامه، در زمان فرصت مطالعاتی، عضو هیات علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) یا مراکز پژوهشی مرتبط با صنایع و رشته‌های فعال موسسه حضور پيدا مي‌كند.

وی عنوان کرد: به منظور حفظ انسجام و جلوگیری از بروز مشکل در وظایف واحدهای سازمانی در موسسه باید ظرفیت اعزام اعضای هیات علمی به گونه‌ای تعیین شود که خللی به وظایف آموزشی و پژوهشی موسسه وارد نشود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه این شیوه‌نامه از ابتدای سال ۹۸ لازم‌الاجراست، افزود: بر اساس بندهای «د» ماده ۱۲ و ۱۴ آیین‌نامه استخدامی برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی که از ابتدای سال ۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌کنند گذراندن فرصت مطالعاتی درجامعه و صنعت الزامی است.

برومند خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیات علمی در دوره پیمانی دست کم ۶ ماه تمام وقت یا ۱۲ ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی ۳ ماه تمام وقت یا ۶ ماه نیمه وقت است.

کد خبر 418462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha