همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم اصلاح فرآیند تذکرات ارائه شده توسط نمایندگان شورای شهر تهران تاکید کرد.

محسن هاشمی

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در پایان نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح مصوبات این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز موضوع مراسم روز تهران مطرح شد و هر یک از اعضا در این خصوص نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. همچنین با توجه به هفته ناجا از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دعوت شده بود تا در خصوص فعالیت‌های نیروی انتظامی گزارشی را در صحن شورا مطرح کنند.

وی افزود: در ادامه این جلسه بررسی شش پرونده با موضوع باغات در دستور کار قرار گرفت که از این شش پرونده اعضا به باغ بودن پنج پرونده رأی دادند.

هاشمی انتخاب مشاوران کمیسیون ماده 100 را یکی دیگر از دستور جلسات امروز خواند و ادامه داد: مقرر بود که 10 مشاور را انتخاب کنیم که اعضا به هفت نفر از آنها رأی دادند.

وی در خصوص برخی اختلاف نظرها در خصوص این دستور جلسه گفت: بر اساس مصوبه‌ای که در سومین دوره شورای شهر تهران وجود داشت تعیین مشاوران باید به تایید اعضای شورا می‌رسید که تا کنون این کار انجام نشده بود. لذا نیاز بود که این موضوع را بررسی بیشتری بکنیم. در این جلسه پیشنهاد دادم با توجه به اهمیت کمیسیون ماده 100 موضوع در جلسه هم اندیشی مطرح تا توسط اعضا مورد بررسی قرار گیرد اما در این جلسه مطرح شد و اعضا در صحن عمومی در این خصوص صحبت کردند.

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آمار 30 درصدی تخلفات رانندگی در شهر تهران گفت: این موضوع بیشتر به مسئولین شهری بر می‌گردد چرا که امکانات لازم در اختیار شهروندان قرار نمی‌گیرد و همین موضوع باعث بروز تخلف می‌شود که باید توجه بیشتری نسبت به رفع مشکلات داشته باشیم. در حقیقت باید بتوانیم جامعه مناسبی را فراهم کنیم تا شهروندان نیز با همکاری از ارتکاب تخلف خودداری کنند.

وی درباره سهم مدیریت شهری از محل اخذ جرایم رانندگی تصریح کرد: طبق قانون این سهم به مدیریت شهری تعلق می‌گیرد اما در برخی موارد که مردم جرایم خود را پرداخت نمی‌کنند و به سال بعد موکول می‌شود راهنمایی و رانندگی این پول را به روش‌های دیگری از خزانه دریافت می‌کند و در این حالت سهم مدیریت شهری را پرداخت نمی‌کند.

هاشمی در خصوص تعدد تذکرات به اعضای شورا گفت: فرآیند تذکرات باید اصلاح شود. در حقیقت اعضای شورا باید با مسئولین شهرداری جلسه بگذارند و از آنها پاسخ بخواهند و اگر این پاسخ دریافت نشد به آنها تذکر دهند. در حال حاضر تعداد تذکرات بسیار بالاست. تذکرات اعضای شورا به شهردار ارجاع می‌شود و شهردار نیز با توجه به موضوع تذکر موضوع را به معاون مربوطه برای پاسخگویی ارجاع می‌دهد.

وی تاکید کرد: تذکرات ابزاری برای پاسخگویی مدیران شهرداری هستند که در بعضی مواقع این تذکرات منجر به استیضاح می‌شود.

کد خبر 418520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha