مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اجرا طرح دوست من ، اتوبوس در پایانه‌های اتوبوسرانی و خطوط منتخب سرویس مدارس سطح شهر تهران خبر داد.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره این طرح گفت: هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران براي آموزش شهروندی تهران، شهری دوستدار کودک در مباحث استفاده بهینه از حمل ونقل عمومی خصوصاً اتوبوس برای کودکان و نوجوانان در رده سنی 6 تا 12 سال از تاریخ پانزدهم تا پایان مهر ماه، اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی از جمله برپایی ایستگاه فرهنگی در پایانه‌ها و ایستگاه‌های اصلی سطح شهر تهران، دیدار مدیران ارشد و اجرایی سامانه‌ها با کودکان و نوجوانان، توجه به تقویت سرویس های اتوبوس مدرسه و ... می‌كند.

به گزاش ایسنا، پيمان سنندجي ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف اجرا این طرح،توسعه و ترویج مشارکت اجتماعی، نهادینه کردن مهارت‌های خلاقانه در بین کودکان، آماده‌سازی افکار عمومی به‌ویژه کودکان سنین پایه و نوجوانان برای ترویج و توسعه استفاده از حمل‌و نقل عمومی، آشنایی با سیستم‌های هوشمند، آشناسازی کودکان با مزایای حمل‌و نقل عمومی و تکریم شهروندی می‌توان برشمرد.

سنندجی گفت: در این طرح آموزش‌هایی نظیر نحوه سوار و پیاده‌شدن همراه با رعایت نظم، رعایت نظافت در داخل اتوبوس و ایستگاه‌ها، تکریم افرادسالمند،کم‌توان و معلول، احترام به راننده اتوبوس، توجه به نظافت شخصی و شئونات اجتماعی، حفظ و نگهداری از اتوبوس به‌عنوان اموال عمومی جامعه، توجه به حریم شخصی یکدیگر، اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی از طریق رعایت ادب اجتماعی و فرهنگ لبخند همشهریان ، استفاده از کارت بلیت، نظارت همگانی در ارائه خدمات مطلوب ، آشنایی با حقوق متقابل شهروندی و ... ارائه می‌گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی، سنندجی در خاتمه گفت: در روز آغازین طرح، گروهی از دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی، دبستان و راهنمایی منطقه 20 تهران از ستاد مرکزی شرکت واحد بازدید و با سیستم‌های هوشمند اتوبوسرانی آشنا شدند.

کد خبر 418600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha