مریم قاسمی- خبرنگار: «زهرا کریمی» متولد ۱۳۷۷، جوان‌ترین بازیکن تیم‌ملی کبدی ایران است. اگر مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تیم کبدی بانوان کشورمان در این دوره از رقابت‌ها با غلبه بر حریفان در سکوی نخست ایستاد و پس از ۱۵ سال، مدال قهرمانی را به دست آورد.

محله

یکی از بازیکنان حاضر در این مسابقات ساکن شهرک شهید بروجردی در محدوده منطقه15 است. کریمی می‌گوید که اگرچه محل سکونتش با کمبود‌ها و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما به آن می‌بالد و به زندگی در آن افتخار می‌کند.

4 سالی می‌شود که «زهرا کریمی» به‌صورت حرفه‌ای رشته ورزشی کبدی را دنبال می‌کند و از 3 سال پیش به عضویت تیم‌ملی کبدی درآمده است. دومین فرزند خانواده است و اکنون در دانشگاه تهران در رشته تربیت‌بدنی درس می‌خواند. می‌گوید وقتی اهالی او را می‌بینند با محبت‌هایشان به او دلگرمی می‌دهند از او مشاوره و کمک می‌گیرند تا فرزندانشان را به ورزش جذب کنند.

  • قدردان اهالی هستم

کریمی از اهالی منطقه تشکر می‌کند و می‌گوید: «وقتی همراه بچه‌های تیم ملی کبدی از مسابقات آسیایی کبدی بازگشتیم و وارد فرودگاه شدیم، افرادی را دیدم که فکر نمی‌کردم برای استقبال بیایند. همسایه‌ها و اهالی منطقه وقتی فهمیدند که من بچه‌محل‌شان هستم به فرودگاه آمدند یا با نصب بنر و پارچه‌نوشته قهرمانی را به من و خانواده‌ام تبریک گفتند.»

  • شهردار، نخستین مهمان خانه ما

کریمی ارادت زیادی به خانواده شهدا و جانبازان دارد. می‌گوید که اگر جانفشانی و ایثار آنها نبود، معلوم نبود که اکنون کشور و جامعه چه وضعیتی داشت. او هر وقت از کنار تابلو شهدا که ابتدای کوچه‌ها و خیابان‌ها نصب شده عبور می‌کند، برایشان فاتحه‌ای می‌خواند. از کریمی می‌پرسم پس از بازگشت از مسابقات آسیایی آیا کسی از مسئولان به استقبالش آمده یا نه می‌گوید:

«هنوز ساعتی از بازگشتم از جاکارتا نگذشته بود که «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه 15 و هیئت همراه و دبیر و اعضای شورایاری محله شهید بروجردی به خانه‌مان آمدند و قهرمانی‌ام را تبریک گفتند. برای من خیلی جالب بود که نخستین مهمان خانه ما آقای شهردار است و البته از صحبت‌هایش معلوم بود که برای رونق ورزش در محله‌ها برنامه‌هایی دارد.»

  • استعداد‌یابی از مدارس، رونق ورزش

کریمی که این روزها خودش را برای حضور در مسابقات لیگ آماده می‌کند می‌گوید: «به‌طور اتفاقی از طریق «ماهرخ دانش» نخستین مربی‌ام در استان تهران و مربی تیم جوانان متوجه شدم که برای رشته کبدی تست و آزمون می‌گیرند. همان زمان بود که ثبت‌نام کردم. این رشته آنقدر برایم مهیج بود که با اینکه ورزشکار مبتدی بودم در مسابقات بازی خوبی ارائه دادم و تشویق شدم.» کریمی می‌گوید: «به نظر من فرایند استعدادیابی باید از مدرسه و از همان کلاس اول ابتدایی آغاز شود.

شرایط فعالیت مدارس باید به گونه‌ای باشد تا فرصت استعدادیابی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی از بین نرود. در این زمینه لیگ‌های ورزش محله‌ها که شهرداری با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار می‌کند، خیلی اهمیت دارد و می‌توانند فرصتی برای استعدادیابی بچه‌ها باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید 6 نفر از شهروندان منطقه 15 در رده‌های سنی مختلف عضو تیم کبدی هستند و به قول خانم دانش که حق استادی برگردنم دارد، منطقه15 می‌تواند قطب رشته کبدی معرفی شود.» قهرمان تیم ملی کشورمان درباره امکانات محله می‌گوید:

«امکانات ورزشی محله‌های منطقه 15 خوب است. اکنون تنها باشگاه کبدی تهران در بزرگراه بعثت قرار گرفته که تا شهرک شهید بروجردی فاصله زیادی ندارد. بنابراین در رفت‌وآمد با مشکلی روبه‌رو نیستم، فقط این باشگاه کمبودهایی دارد که امیدوارم برطرف شود. مثل فرسودگی تشک تاتمی و...» بازیکن جوان تیم ملی آرزو دارد همچنان بتواند با قهرمانی، اهالی و مردم را شاد کند. به گفته کریمی اگرچه رسیدن به مقام قهرمانی سخت است، اما نگهداشتن عنوان قهرمانی سخت‌تر و نیازمند داشتن پشتکار قوی و اراده‌ای تواناست.

کد خبر 418671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha