همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید از جریمه ۸۰ میلیون تومانی و ۳ سال حبس برای متخلفان نگهداری از حیات وحش خبر داد.

دور دور با پلنگ

علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با دور دور پولدارهای تهران با حیوانات وحشی اظهار داشت: سازمان محیط زیست به هیچ عنوان برای افراد حقیقی و حقوقی مجوز نگهداری حیات وحش جز در مراکز نگهداری و باغ وحش‌ها را صادر نمی‌کند.

وی افزود: هر شخصی بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به نگهداری گونه‌های حیات وحش کند، براساس ماده 7 قانون صید و شکار و ماده 8 قانون حفاظت و بهسازی متخلف و مجرم شناخته می شود و سازمان محیط زیست تاکنون مجوزی برای نگهداری گونه های چهارپای وحشی در اماکن خصوصی صادر نکرده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: براساس قانون اگر شخصی اقدام به نگهداری چهارپای وحشی کند، به جریمه نقدی حدود 80 میلیون تومان و 3 سال زندان محکوم می‌شود .

تیموری گفت: هر شخصی برای اخذ مجوز باید شرایط نگهداری از حیوان را داشته باشد. نگهداری هرگونه جانداری از جمله پرندگان مانند کاسکو و طوطی نیز باید با مجوز سازمان محیط زیست باشد .

وی افزود: جریمه نگهداری و شکار پرندگان از جمله باز شکاری حدود 60 میلیون تومان و حبس و شکار پرندگان غیر بومی حدود 3 میلیون تومان است.

تیموری گفت: هر گونه صادرات گونه‌های حیات وحش بدون مجوز سازمان محیط زیست نیز قاچاق محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر 418803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha