چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری آی سی تی پرس (ICTPRESS) شبکه‌ای تخصصی و مستقل است که در حوزه‌های متنوع فناوری‌های نوین با محوریت ICT فعالیت می‌کند.

ICTPRESS

گروه رسانه‌ای آی سی تی پرس در دهه هفتاد شمسی با فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای در قالب تولید محتوا و سرویس دهی به رسانه‌ها و سازمان‌های مختلف خصوصی و دولتی، ایجاد رسانه‌ای آنلاین را برنامه ریزی کرد.

در ادامه این راه، در سال 1381 مبنای توسعه اطلاع رسانی در این راستا منجر به تبیین استراتژی اولیه راه اندازی پایگاه رسانه‌ای آنلاین شد.

بررسی‌ها و مطالعات ادامه یافت تا پس از تکمیل آن، شبکه خبری ICTPRESS در 15 مهر سال 1384 برابر با 7 اکتبر سال 2005 میلادی به صورت مستقل توسط محمد فواد رحمان سرشت تاسیس و به مدیرمسئولی وی فعالیت مقدماتی خود را آغاز کرد.

این شبکه خبری با انجام دادن فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی، در سال 1387 به صورت فراگیر توسعه یافت.

شبکه خبری ICTPRESS، از سال 1384 تا 1397 به صورت 24 ساعته فعالیت کرده و با تهیه، تولید و مخابره بیش از 30 میلیون کلمه خبر و تصویر خبری، توانسته است بیش از نیمی از جمعیت ایران حدود 47 میلیون «مخاطب بازدید» را به خود اختصاص دهد.

توسعه اطلاع رسانی در حوزه‌های متنوع فناوری‌های نوین با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور بهره گیری توسط رسانه‌های خبری، پژوهشگران، متخصصان، آحاد جامعه ایرانی در داخل و فارسی زبانان خارج از کشور و گسترش آگاهی رسانی به جامعه، از اهداف شبکه خبری آی سی تی پرس محسوب می‌شود.

تولید محتوا، ساماندهی و توزیع محتوا توسط شبکه خبری ICTPRESS مبتنی بر واژه های کلیدی در شاخه های مختلف فناوری (نانوفناوری، بیوفناوری، رباتیک، هوش مصنوعی، فناوری هسته ای، سلول های بنیادی، هوافضا، فناوری انرژی های نو ...) است به طوری که بیش از صدها کلیدواژه مرتبط، تاکنون به صورت طبقه بندی شده، از طریق سایت اینترنتی این شبکه به آدرس: www.ictpress.ir در قالب اطلاعات، مقالات، گزارش های تحلیلی و اخبار، مخابره شده است.

شبکه خبری آی سی تی پرس با بهره مندی از اتاق فکری متشکل از هیات علمی، همواره استراتژی های خود را همگام با توسعه فناوری های نوین بازطراحی کرده و سرویس های خبری آن شامل تولید کنندگان محتوا، خبرنگاران و پژوهشگران متخصص، به اطلاع رسانی پرداخته است.

حمایت رسانه‌ای و پوشش رویدادهای تخصصی از جمله سیاست‌های آی سی تی پرس است که به صورت آنلاین انجام شده و معرفی دستاوردها و نخبگان از مبانی استراتژیک این شبکه خبری است.

شبکه خبری ICTPRESS منطبق بر توسعه رسانه های نوین، در سال های مختلف از بدو راه اندازی، به تدریج بر تعداد کانال های ارتباطی خود با مخاطبان افزوده و از طریق مجاری خبری خود در شبکه های اجتماعی به آنان سرویس داده است.

در دهه 90 شمسی، این شبکه خبری، به راه اندازی بخش چندزبانه اقدام کرده است و به صورت مستقل انتشار اخبار به زبان های انگلیسی، روسی، عربی، فرانسه، آلمانی و ترکی را در برنامه بعدی خود دارد.

آی سی تی پرس که رویکرد کارآفرینی دارد در طی این سال ها بیش از ده ها نیروی جوان را در مقاطع زمانی گوناگون به صورت‌های حضوری و غیرحضوری، برای فعالیت‌های رسانه‌ای جذب و فعال کرده است.

بخش ایران به تهیه و تولید محتوای بومی و ارتباط با سازمان ها و حوزه های مختلف خبری داخل کشور پرداخته و بخش بین الملل به رصد اخبار خارجی از کانال های مختلف خبری می پردازد.

مقر اصلی شبکه خبری آی سی تی پرس در تهران است.

کد خبر 418903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha