همشهری آنلاین: ناپدید شدن جمال خاشقجی؛ روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان به دردسری جدی برای خاندان سعودی تبدیل شده است.

Jamal Khashoggi

رسانه‌های جهانی همزمان با افزایش ابهام‌ها در مورد نقش عربستان در ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت این کشور در برنامه خود برای شرکت یک نشست تجاری در عربستان تجدیدنظر می‌کنند.

به گزارش یورونیوز نشست تجاری "ابتکار عمل برای سرمایه گذاری آینده" که از آن به عنوان اجلاس "داووس در صحرا" نیز نام برده می‌شود به میزبانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار می‌شود.

این نشست در راستای طرح «چشم انداز ۲۰۳۰» که برای قطع وابستگی عربستان به درآمد حاصل از صدور نفت برنامه ریزی شده است از ۲۳ تا ۲۵ اکتبر (اول تا سوم آبان) در ریاض برگزار می شود.

قرار است شماری از چهره‌های سیاسی و تجاری جهان در نشست ریاض شرکت کنند.

  • صف انصراف

تاکنون روزنامه نیویورک تایمز از مشارکت تجاری در نشست ریاض صرف نظر کرده است. این رسانه آمریکایی اعلام کرده است که دیگر "حامی مالی" نشست ریاض نیست.

آریانا هافینگتون، بنیانگذار هافینگتون پست نیز از هیات مشورتی نشست «داووس در صحرا» کناره گیری کرده است.

اندور راس سورکین، مجری شبکه سی ان بی سی که قرار بود اداره کننده سه جلسه نشست ریاض باشد نیز در صفحه توییتر خود اعلام کرد که از ناپدید شدن جمال خاشقجی «آزرده خاطر» شده است و در این نشست شرکت نخواهد کرد.

سخنگوی روزنامه لس آنجلس تایمز نیز اعلام کرده است که پاتریک سون شیونگ، صاحب این روزنامه که قرار بود در نشست تجاری "ابتکار عمل برای سرمایه گذاری آینده" سخنرانی کند در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

شبکه سی ان ان هم اعلام کرده است که در حال «بررسی» دوباره مشارکت در نشست ریاض است.

کد خبر 418957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha