همشهری‌آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان از حکام کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواست در راه‌حل‌هایشان بین اهانت‌های ترامپ و زندگی در عزت یکی را انتخاب کنند.

سيد حسن نصرالله آنها را به آشتی و همکاری و گوش دادن به خواسته‌های ملت‌هایشان و حل مشکلات فراخواند.

نصرالله در سخنرانی تلویزیونی خود تاکید کرد چه کسانی روی این حکام و دولت ترامپ که پول‌شان را می‌گیرد و هر روز به آنها توهین می‌کند، حساب باز می‌کنند؟

دبيركل حزب‌الله لبنان گفت: اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر این‌که واشنگتن در مقابل پول از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمایت می‌کند و اظهاراتش درباره این‌که ایران قادر بود در عرض ۱۲ دقیقه منطقه را بگیرد، نشان از آن دارد که دولت آمریکا چپاولگر ملت‌هاست و چشم دولت ترامپ به اموال کشورهای ثروتمند عرب حوزه خلیج فارس است و این طمع‌وزی‌هایش هیچ حد و مرزی هم ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از المنار، سید حسن نصرالله در سخنرانی عصر روز جمعه 20 مهر  به مناسب بزرگداشت مقام مادر عماد مغنیه ، آمنه محمود سلامه اشاره کرد که کل معیارهای ترامپ مالی و پولی است. در سخنرانی‌های او هیچ جایی برای حقوق بشر و دموکراسی نیست ترامپ با لحنی اهانت‌بار و سخیف درباره هم‌پیمانانش صحبت می‌کند و موجی از اهانت‌های شخصی را به دولت‌ها و ملت‌ها روا می‌دارد و در مقابل این خوار و خفیف کردن‌های هر روزه ترامپ نسبت به هم‌پیمانانش تنها آنها سکوت کرده و لبخند می‌زنند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: صحبت ترامپ از قدرت ایران این‌که ایران در عرض چند دقیقه کل منطقه را تحت تسلط خود می‌گیرد نشان از عظمت ایران از دید او دارد.

او ادامه داد: بخشی از حرف‌های ترامپ رعب‌آور و برای ایجاد وحشت است اما نگاه دولت او را به کشورهای عربی که میلیاردها دلار صرف خرید تسلیحات از آمریکا می‌کنند، افشا می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا از این ایجاد وحشت می‌خواهد از این کشورها باج‌خواهی کند و اموال‌شان را بگیرد و سلاح‌بیشتری به آنها بفروشد. ترامپ در حقیقت امر از این کشورها در ازای ماندن‌شان در راس قدرت پول می‌گیرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در رابطه با این‌که حزب‌الله موشک‌هایش را اطراف فرودگاه بین‌امللی حریری در بیروت ذخیره کرده، گفت: آنچه به مقاومت مربوط می‌شود سیاست ما در زمینه پیچیدگی ساختار آن است، از این رو ما نمی‌خواهیم به اتهام‌هاي بنیامین نتانیاهو پاسخی دهیم. پاسخ دادن یا تکذیب کردن حرف‌های نتانیاهو و آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل اشتباه است. سیاست ما در امور نظامی و تسلیحاتی و توانمندی و قابلیت‌های مقاومت همان پیچیدگی سازنده یعنی سکوت هدفمند است. زمانی که نتانیاهو صحبت می‌کند حزب‌الله در فلان مکان سلاح دارد ما باید پاسخ دهیم اما این کار را نمی‌کنیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: آنچه وزیر خارجه لبنان انجام داد گام دیپلماتیک پیشرو بود و قابل تقدیر است. این ابتکار عمل وزارت خارجه لبنان بود. این‌که دشمن می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای از برخی اماکن لبنان دارد تنها برای ایجاد ترس و وحشت در بین مردم است من از رسانه‌ها می‌خواهم در تعامل با آنچه رسانه‌های دشمن منتشر می‌کنند، هوشیار باشند.

نصرالله درباره تشکیل دولت لبنان نیز خواستار تسریع در اجرا آنچه به منافع ملت مربوط است نه براساس اهداف حزبی شد و بر لزوم اجرای وظایف از سوی وزارتخانه‌های مربوطه حتی در دولت موقت تاکید کرد.

او افزود:‌ به طور قطع سوریه هیچ مداخله‌ای در تشکیل دولت لبنان ندارد و آن را امری کاملا داخلی می‌داند.

کد خبر 419016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha