شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی رسانه‌ها همسو با شخصیت‌های مطرح اقتتصادی و تجاری جهان اقدام به تحریم نشست تجاری «ابتکار عمل برای سرمایه‌گذاری آینده» کرده‌اند که قرار است به میزبانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض برگزار شود.

خاشقجی

نشریات فاینانشیال تایمز، نیویورک تایمز و اکونومیست از جمله این رسانه‌ها هستند که اعلام کرده‌اند خبرهای مربوط به این نشست را پوشش نخواهند داد.

آریانا هافینگتون، بنیانگذار هافینگتون پست نیز از هیات مشورتی نشست «داووس در صحرا» کناره گیری کرده است.

اندور راس سورکین، مجری شبکه «سی ان بی سی» که قرار بود اداره کننده سه جلسه نشست ریاض باشد نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که از ناپدید شدن جمال خاشقجی «آزرده خاطر» شده است و در این نشست شرکت نخواهد کرد.

سخنگوی روزنامه لس آنجلس تایمز نیز اعلام کرده است که پاتریک سون شیونگ، صاحب این روزنامه که قرار بود در نشست تجاری «ابتکار عمل برای سرمایه گذاری آینده» سخنرانی کند در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

این در حالیست که روزنامه واشنگتن پست پیش از این با وسط کشیدن پای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به نوعی وی را مسئول ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی قلمداد کرده بود.

این روزنامه در سرمقاله شماره روز جمعه گذشته خود با اشاره به قلم انتقادی جمال خاشقجی نوشت: انتقادهای او که در طول سال گذشته مطرح شد بی شک محمد بن سلمان را که تا سطح ولیعهدی ارتقاء یافته رنجانده است. ولیعهد پس از به قدرت رسیدن ضمن تلاش برای مدرنیزه کردن کشورش کارزار گسترده‌ای را برای ساکت کردن ناراضیان به راه انداخت و تعداد زیادی را روانه زندان کرد که از این میان می‌توان به چهره های مذهبی، وبلاگ نویسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، روزنامه نگاران و نظامیان اشاره کرد.

کد خبر 419114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha