یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: براساس گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، مقام‌های این کشور به ریاض تا یکشنبه ۲۲ مهر مهلت داده‌اند که به بازپرسان ترکیه‌ای اجازه ورود به کنسول‌گری عربستان و اقامتگاه کنسول را که در مسافت ۳۰۰ متری کنسولگری است، بدهد، در غیر این صورت دیپلمات‌ها و کنسول سعودی از استانبول اخراج خواهند شد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه ترکیه‌ای، نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور، در گزارش خود آورده است، مذاکرات بین آنکارا و ریاض برای دادن مجوز به بازپرسان ترکیه براي تفتیش کنسول‌گری و منزل کنسول سعودی به طور هم‌زمان ادامه دارد. بازپرسان به اين دليل خواهان این مجوزها هستند چون متعقدند، ‌جمال خاشقجی،‌ روزنامه‌نگار و نویسنده منتقد سعودی بعد از کشته و مثله شدن احتمالا در این دو مکان دفن شده‌ است.

این روزنامه نوشته است:‌ تیمی متشکل از ۱۱ تن از ریاض برای مشارکت در تحقیقات ترکیه‌ به این کشور رفته‌اند. آنها روز جمعه کنسولگری را بازدید کردند و حدود نیم ساعت در آنجا بودند و بعد به محل اقامت خود رفتند.

احتمال می‌رود اعضا کمیته مشترک تشکیل شده از تیم سعودی و طرف‌ ترکیه‌ای نشستی با بازپرسان و نیروهای امنیتی ترکیه داشته باشند تا درباره نحوه ورود به کنسولگری عربستان در ریاض برنامه‌ریزی کنند.

به نوشته این روزنامه، بازپرسان ترکیه‌ای هرگز به تفتیش دفتر کنسول‌گری و منزل کنسول اکتفا نخواهند کرد بلکه به جست‌وجوی جسد خاشقجی در تمامی مناطقی که خودروهای کنسول‌گری هم‌زمان با ناپدید شدن خاشقجی رؤیت شده‌اند، ادامه خواهند داد، به خصوص منطقه "بندیک" واقع در بخش آسیایی استانبول؛ اینجا جایی است که یکی از خودروهای کنسول‌گری در آنجا دیده شده است. این خودرو بعد از ورود به این منطقه از صفحه دوربین‌ها ناپدید شده و مجددا بعد از شش ساعت و نیم دوباره در دوربین‌های منطقه مشاهده شده است.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز گذشته عربستان را به عدم همکاری با تحقیقات ترکیه درباره این پرونده متهم کرد و از این کشور خواست با تیم تحقیقات و دادستانی ترکیه همکاری کرده و اجازه ورود به کنسولگری‌اش را بدهد.

او در جمع خبرنگاران در جریان سفرش به لندن گفت،‌ عربستان باید با درخواست تفتیش کنسول‌گری خود در استانبول همکاری کند.

کد خبر 419125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha