همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در جریان دیدار با وزیر خارجه عراق اعلام کرد که شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال آنچه در سوریه و عراق رخ می‌دهد به شکل مثبتی در حال تغییر است.

بشار اسد در دیدار با وزیر خارجه عراق | شرایط به شکل مثبت در حال تغییر است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه امروز (دوشنبه) با ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در دمشق دیدار کرد.

اسد در جریان این دیدار اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در زمینه مقابله با تروریسم در عراق و سوریه محقق شده یک پیروزی مشترک است، چراکه عرصه در دو کشور عرصه واحد است و خون قهرمانان دو کشور که این پیروزی‌ها را محقق کردند در آن به هم‌ آمیخته شده است.

وی ضمن تاکید بر تحکیم روابط تاریخی میان دو کشور خصوصا در سطح مردم، اظهار داشت: با وجود شرایط امنیتی که سوریه و عراق با آن موجه بوده‌اند و همچنین علی‌رغم تمامی تلاش‌های خارجی برای جلوگیری از تحکیم روابط دوجانبه میان دو کشور، بغداد و دمشق همیشه با هم در زمینه‌های مختلف هماهنگ بوده و فهم مشترکی نسبت به رویدادهای منطقه و جهان داشته‌اند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به طور مثبت درحال تغییر در سوریه و عراق است و دلیل آن نیز مشروعیت مساله‌ای است که دو کشور برادر از آن دفاع می‌کنند و همین امر مستلزم کار و تلاش برای تحقق پیروزی و موفقیت‌های بیشتر و تخصیص آن به رشد دو کشور و به طور کلی رشد منطقه است.

در مقابل جعفری نیز گفت: از آنجایی که سوریه دارای میراث تاریخی و فرهنگی است، پس از پیروزی در مقابل تروریسم بیش از پیش در منطقه ایفای نقش خواهد کرد.

همچنین دو طرف در این دیدار به توافقاتی درباره افزایش تلاش خود به منظور بازگشایی گذرگاه‌های میان دو کشور دست یافتند که به گسترش افق‌های همکاری میان دمشق و بغداد کمک خواهد کرد.

کد خبر 419245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha