سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: صادق عبداللهی نویسنده رادیو، بامداد روز سه‌شنبه درگذشت.

رادیو

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما»، صادق عبداللهی که مدتی در بیمارستان بستری بود شامگاه گذشته به دلیل عارضه تنفسی و ریوی در بیمارستان پارسیان بستری شد و ساعاتی بعد درگذشت.

صادق عبداللهی طنزپرداز و نویسنده پیشکسوت رادیو مدت‌ها نویسنده برنامه‌های طنز رادیویی بود که می‌توان از «صبح جمعه با شما»  و «رادیو جمعه» نام برد. او همچنین بخش صبحگاهی روزهای سه‌شنبه رادیو پیام را با اجرای منوچهر والی‌زاده می‌نوشت.

او از ۳۵ سال پیش در برنامه‌های طنز صبح جمعه رادیو، «هوشیار و بیدار»، «جنگ هفتم»، «بعد از خبر»، «جنگ شب» و «جدی نگیرید» تلویزیون به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده حضور داشته است.

صادق عبداللهی به خاطر سبک زنده نویسی بود که شناخته می‌شد.  کتاب خاطرات یک طنزنویس را می‌توان از دیگر آثار مکتوب او دانست. او همچنین طنزهایی در مجلات «جوانان»، «سپید و سیاه»، «فیلم و هنر»، «ستاره سینما»، «تهران مصور»، «کاریکاتور»، «بهلول»، «فاراد» و «طلوع زندگی» نوشته است.

تیرماه ۹۷ بود که در مراسمی از این نویسنده پیشکسوت از سوی رادیو تجلیل شد.

بنا بر اعلام روابط‌ عمومی برنامه «صبح جمعه با شما»، مراسم تشییع و خاکسپاری صادق عبداللهی صبح چهارشنبه ۲۵ مهر ماه جاری از ساعت ۹:۳۰از جلوی در مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت بهشت زهرا (س) تهران برگزار می شود.

کد خبر 419321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha