همشهری آنلاین: غلامعلی جاودان گفت: ۶۳.۷ درصد مردان هرمزگانی کم تحرک هستند، در حالی‌که میانگین آمار کم تحرکی در کشور ۵۵.۶ درصد است.

هرمزگان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان رتبه نخست کم تحرکی مردان در کشور است، اظهار کرد: مشکلی در تامین دارو وجود ندارد جو روانی در جامعه باعث شده که برخی از افراد برخی از اقلام را بیشتر خریداری کنند.

‌به گزارش ایسنا،‌ غلامعلی جاودان با اشاره به اینکه کم تحرکی زمینه ساز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت است، تصریح کرد: اضافه وزن، چاقی و در پی آن بیماری‌های غیر واگیر یکی از مشکلات اساسی حوزه غذا، تغذیه و نظام سلامت در استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 28 درصد از جمعیت استان در مرحله پیش دیابتی هستند که 9 درصد بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: 24 درصد بیماران استان فشارخونی هستند که سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: مصرف فست فود در استان 18 درصد است که 4 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

جاودان با بیان اینکه 43.9 درصد هرمزگانی‌ها چربی خون دارند، از هرمزگانی‌ها خواست با انتخاب سبک زندگی سالم و تغذیه سالم در مصرف نمک، قند و چربی‌ها بیشتر توجه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به شعار روز جهانی غذا با عنوان «اقدامات ما آینده را می‌سازد» خواستار اقدامات موثر برای بهبود وضع غذا و تغذیه شد.

جاودان افزود: مشکلی در تامین دارو وجود ندارد جو روانی در جامعه باعث شده که برخی از افراد برخی از اقلام را بیشتر خریداری کنند.

وی عنوان کرد: سهمیه توزیعی داروهای وارداتی بر اساس سهمیه استان‌ها توزیع می‌شود و بیماران استان مشکل کمبود دارو ندارند.

جاودان با بیان اینکه در شش ماهه اخیر 106 مورد بازدید فنی از کارخانه‌های مواد غذایی استان صورت گرفته و از 212 واحدهای تولیدی مواد غذایی نمونه برداری شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 125 مورد پروانه بهداشتی برای واحدهای صنفی صادر و سه مورد از واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: در نیمه نخست امسال 51 مورد گواهی بهداشت صادر و 382 مورد هم از فروشگاه‌های استان مواد غذایی خریداری و آزمایش شده است.

کد خبر 419370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha