همشهری آنلاین: وزیر خزانه‌داری آمریکا هم به جمع شخصیت های بلندپایه سیاسی و اقتصادی اضافه شد که به همراه تعدادی از نهادها و شرکت های بین المللی در واکنش به ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد عربستانی سفر از قبل برنامه ریزی شده خود به نشست اقتصادی ریاض را لغو می کنند.

وزیر خزانه داری آمریکا هم از شرکت در نشست اقتصادی عربستان انصراف داد

به گزارش يورونيوز، استيو منوچین با انتشار توییتی ضمن اعلام این تصمیم خاطرنشان کرد: «پس از ملاقات با دونالد ترامپ و مایک پومپئو به این نتیجه رسیدیم که من در نشست "ابتکارسرمایه‌گذاری برای آینده" در عربستان سعودی شرکت نکنم».

این خبر در حالی منتشر می شود که افزایش شمار انصراف ها از سوی تعداد زیادی از وزرا و روسای شرکت ها بین المللی برای شرکت در اجلاس اقتصادی ریاض سبب کاهش شاخص بازار بورس نیویورک شده است.

وال استریت همواره تحت تاثیر عوامل برهم زننده ثبات در روابط آمریکا با شرکای اصلی تجاری این کشور قرار دارد و بر این اساس شاخص مهم «داوجونز» متاثر از رویدادهای اخیر با افت ۱.۴۹ درصدی مواجه شد و به ۲۵ هزار و ۳۲۴ واحد رسید.

شمار زیادی از شخصیت‌های اقتصادی که در میان آنها تعدادی آمریکایی نیز به چشم می خورد پیش از این از لغو سفر خود به ریاض برای شرکت در نشست "ابتکارسرمایه‌گذاری برای آینده" خبر داده اند.

این نشست که از آن به عنوان «داووس صحرا» نام برده می شود قرار است طی روزهای بیست و سه تا بیست و پنج اکتبر به ریاست محمد بن سلمان در ریاض برگزار شود.

علاوه بر وزاری دارایی فرانسه، هلند و بریتانیا چند شخصیت بین المللی از جمله کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، روسای چند بانک معتبر جهانی از جمله «اچ اس بی اس»، «کردیت سوئیس» و «جی پی مورگان»؛ و نیز مالکان بسیاری از شرکت های بزرگ بین المللی نظیر ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی و موسس گروه سرمایه ویرجین پیشتر از سفر به ریاض منصرف شده بودند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقیم آمریکا و مقاله‌نویس نشریه واشنگتن‌پست، که مطالبی در نقد سیاست‌های عربستان سعودی می‌نوشت روز ۲ اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ترکیه معتقد است او به قتل رسیده و جسدش از محل خارج شده است.

کد خبر 419501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha