همشهری آنلاین: یک مقام ارشد ترکیه‌ای به شبکه خبری سی ان ان گفته است: یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره مظنون به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عرب، بعد از قتل او با پوشیدن لباس این روزنامه نگار و ظاهری مبدل از کنسولگری خارج شده است.

مامور سعودی با لباس خاشقچی از کنسولگری خارج شده بود

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری سی ان ان، این مقام ترک گفت که دوربین های مداربسته در استانبول تصویر این فرد را در همان روز قتل خاشقچی ثبت کرده اند.

سی ان ان نوشت: این شبکه خبری گزارش اختصاصی دوربین های مداربسته پلیس را به عنوان بخشی از تحقیقات دولت ترکیه به دست آورده که ظاهرا نشان می دهد فرد مذکور در حالی که لباس های خاشقچی را پوشیده، عینک به چشم دارد و ریش مصنوعی گذاشته، از در سیاه کنسولگری خارج می شود.

بر اساس گزارش های ترکیه، فرد مذکور روز دوم اکتبر (10 مهر) درست چند ساعت بعد از این که خاشقچی در هنگام ورود به کنسولگری زنده دیده شد، با لباس او درمقابل مسجد کبود ترکیه رویت شده است.

هویت فردی که در این ویدئو دیده می شود «مصطفی المدنی» عنوان شده که به گفته تیم تحقیقات از اعضای گروهی بوده که خاشقچی را در کنسولگری عربستان به قتل رساند.

عربستان، روایات ضد و نقیضی را درباره سرنوشت خاشقچی مطرح کرده است. این کشور بعد از هفته ها تکذیب دخالت در ناپدیدشدن این روزنامه نگار عرب گفت که وی داخل کنسولگری عربستان در استانبول در نتیجه درگیری فیزیکی با مشت کشته شده است. یک منبع سعودی نزدیک به کاخ سلطنتی سپس به سی ان ان گفت که این روزنامه نگار واشنگتن پست در نتیجه خفگی کشته شده است.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان مرگ خاشقچی را ««قتل» و «یک اشتباه جدی» عنوان کرد اما گفت اطلاعی درباره جسد او ندارد.

به گفته مقام ترکیه ای مذکور، از المدنی 57 ساله که همسن و قد خاشقچی 59 ساله است به عنوان بدل این روزنامه نگار منتقد استفاده شده است.

یک مقام ارشد ترکیه به سی ان ان گفته است که این فیلم نشان می دهد که مدنی به عنوان بدل به استانبول آورده شد.

وی گفت: بدل را برای بازجویی و بازپرسی نمی آورند. ارزیابی ما از 6 اکتبر تاکنون تغییر نکرده است. این یک قتل عمدی بوده و جسد او از کنسولگری خارج شده است.

سی ان ان نوشت: یک منبع سعودی از تایید یا تکذیب اعزام مدنی به عنوان بدل خودداری کرد اما تاکید کرد که قتل خاشقچی عمدی نبوده است.

این گزارش ترکیه بخش دیگری از شواهد درباره پرونده مرموز درباره سرنوشت خاشقچی است و بخشی از تحقیقات گسترده تر مقامات ترک درباره اتفاقات روز ناپدیدشدن خاشقچی محسوب می شود.

مقامات ترکیه بخشی هایی از جزییات تحقیقات خود را برای روزنامه نگاران فاش کرده اند اما یک سند شنیداری اصلی که به گفته منابع از داخل کنسولگری وجود دارد، هنوز منتشر نشده است. ترکیه از تایید علنی وجود چنین نوارصوتی خودداری کرده است.

کد خبر 419841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha