همشهری آنلاین: رییس موسسه فرهنگی اکو در جمع فعالان حوزه معماری و عمرانی گفت: امیدواریم دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور بتواند جریان ناقص دیپلماسی کلاسیک ایران را جبران کند.

به گزارش فارس، دکتر محمدمهدی مظاهری در نشست رونمایی از پوستر همایش و نمایشگاه اکو آرشیتکت كه در سالن آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به شیوه ارتباط کشورهای عضو اکو با یکدیگر، گفت: به دلیل وجود مشکل در شیوه ارتباطاتی که مجموعه اکو با کشورهای غیرموسس خود دارد اقدام چندانی در فعالیت‌های این مجموعه رخ نداده است.

وی ادامه داد: امید است که دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور بتواند جریان ناقص دیپلماسی کلاسیک ایران را جبران کند.

رییس موسسه فرهنگی اکو با بیان این که معماری یک دیپلماسی عمومی و فرهنگی است، اظهار داشت: هنر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در جریان کارهای مختلف اکو مورد توجه قرار می‌گیرد. چراکه در زمانه امروز بدون توجه به هنر نمی‌توان زیست خوبی را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: عدم توجه به هنر در جریان زندگی می‌تواند انسان را به موجودی ناانسان مبدل کند.

دکتر مظاهری با اشاره به اینکه معماری دارای تاریخی جهانی است، عنوان کرد: معماری از جمله فعالیت‌هایی است که علاوه بر قرارگیری در جریان هنر می‌تواند بر سایر رشته‌های هنری نیز موثر باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: امید است که کشورهای عضو مجموعه اکو بتوانند جو میان معماری دوران مدرن و دوران سنت را به خوبی مدیریت کنند.

ریس موسسه فرهنگی اکو در ادامه تاکید کرد: مجموعه اکو به عنوان دومین نهاد فرهنگی بین‌المللی جهان بعد از سازمان یونسکو با محوریت ایران عهده‌دار توسعه فعالیت‌های فرهنگی کشور در سطح بین‌الملل است.

بر طبق اين گزارش، رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با اشاره به ظرفیت‌های سازنده مجموعه فرهنگی اکو، عنوان كرد كه مجلس آمادگی دارد تا از ظرفیت‌های قانون‌گذاری خود در جهت رفع موانع و مشکلات اکو بهترین استفاده را داشته باشد.

کد خبر 419842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha