یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین شام غریبان فرهنگسرای نیاوران با خوشنویسی هزار صفحه از اسماء الحسنی و نیز نام‌های درخشان قهرمانان دشت کربلا، برپا شد

در این مراسم که با عنوان «من، او، سکوت شب» با هدف همنشینی و اندیشیدن بر «چگونه بودن، چگونه زیستن و چگونه مردن» برگزار شد 7 هزار تهرانی با روشن کردن 7 هزار شمع و فانوس به پیام آور حماسه کربلا، زینب کبری (س)، ادای دین کردند.

در کنار این مراسم در نگارخانه شماره دو هنرجویان استاد اسرافیل شیرچی با نگارش اسماء الحسنی و نیز نام‌های درخشان قهرمانان دشت خونین کربلا، سیاه مشق‌های شام غریبان را به مردم عزادار هدیه دادند در این کارگاه «فاطمه عباسی»، «حسن جعفرتبار»، «مریم عطارپور» و «ذبیح الله شیرچی» که همگی دارای مدرک ممتاز انجمن خوشنویسان هستند قریب به 1000 صفحه را با خطوط نستعلیق، شکسته و ... خوشنویسی کردند.

«حسن جعفرتبار» نیز با نواختن «نی» و انتخاب ملودیهای «نینوایی» بهت و اندوه بزرگ این شام غربت را روایت کرد.

در «کافه گالری» فرهنگسرای نیاوران ویدئو آرت و نمایشگاه عکس برپا بود. ویدئو آرت «تعزیه به روایت امروز» اثر «مرتضی دره باغی» به طور مستمر اکران شد. این ویدئو آرت 35 دقیقه‌ای تلفیقی هنرمندانه از دو آیین کهن مذهبی هنر ایرانی، پرده خوانی و تعزیه است عکس‌های عاشورایی «ساسان توکلی فارسانی» شامل 20 قطعه عکس رنگی از لحظات ناب سوگواری مردم در ایام محرم به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 42146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز