گروه حوادث: وقتی وسوسه سرقت از خانه ویلایی به جان زن خدمتکار افتاد، وی با همدستی شوهر قوی‌هیکلش، صحنه‌سازی‌ پیش پا افتاده‌ای را طراحی کرد تا نقشه سرقت را به اجرا بگذارد.

عصربیستم آذرماه، وقتی مالک خانه‌ای ویلایی درخیابان ترکمنستان درحال تماشای تلویزیون بود، ناگهان زنگ در به صدا درآمد.

با شنیدن صدای زنگ، زن خدمتکار به سرعت در را گشود اما لحظاتی از گشودن در نگذشته بود که مردی قوی‌هیکل در حالی که اسلحه‌ای در دست داشت قدم به خانه گذاشت.

مرد مرموز با تهدید اسلحه، صاحبخانه و زن جوان را به داخل اتاقی کشاند و بعد از بستن دست و پایشان، اقدام به سرقت اسناد و مدارک با ارزش و  کتابی قدیمی کرد و بعد متواری شد.

لحظاتی بعد از رفتن سارق مخوف، مرد صاحبخانه دست و پای خود و خدمتکارش را گشود و وحشتزده و هراسان با پلیس تماس گرفت تا ماجرای این سرقت را گزارش کند.

با اعلام گزارش این سرقت خشن، کارآگاهان اداره یکم آگاهی پایتخت- مبارزه با سرقت‌های مسلحانه- با دستورقاضی توکلی، بررسی‌های خود را  برای گشودن راز این سرقت  آغاز کردند.

کارآگاهان در نخستین مرحله، به بازجویی از صاحبخانه میانسال و خدمتکار جوان پرداختند و از آنجایی که ورود عجیب مرد مسلح به داخل خانه و نحوه بستن دست و پای صاحبخانه و خدمتکار، بیشتر به یک صحنه‌سازی‌ پیش پا افتاده شباهت داشت، این فرضیه را تحت بررسی قرار دادند که سارق مسلح با یکی از آشنایان صاحبخانه در ارتباط باشد.

خدمتکار سارق

در این مرحله از تحقیقات، زن خدمتکار که از مدتی قبل در خانه مرد ثروتمند شروع به کار کرده بود به‌عنوان یکی از مظنونان مطرح شد اما وی روز بعد به طرز عجیبی ناپدید شد.

درحالی که تحقیقات نامحسوس کارآگاهان درباره این زن نشان می‌داد شوهر وی مرد قوی‌هیکلی است که به سارق مسلح شباهت زیادی دارد، تحقیقات بر یافتن این زن به‌عنوان مظنون کلیدی در این ماجرا متمرکز شد و سرانجام در سی‌ام آبان ماه، وی و شوهرش در شرق تهران دستگیر شدند.

زن خدمتکار، در جریان بازجویی‌های پلیسی به کارآگاهان گفت: مدتی بعد از آنکه به‌عنوان خدمتکار در خانه مرد ثروتمند شروع به کار کردم، با دیدن وضعیت مالی وی وسوسه سرقت به جانم افتاد و به این ترتیب نقشه سرقت از منزل وی را با همدستی شوهرم طراحی کردم.

روز حادثه طبق نقشه قبلی، شوهرم به مقابل خانه ویلایی آمد و بعد از آنکه من در را برای وی باز کردم، به خانه وارد شد و برای آنکه کسی متوجه دخالت من در این سرقت نشود دست و پای من و صاحبخانه را بست و دست به سرقت زد.

سرگرد نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد ارزش اسناد به‌سرقت‌رفته، بیش از یک میلیارد تومان است.

کد خبر 42306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز