آزاده مختاری: راز سرقت‌های زنجیره‌ای صافکار خودرو زمانی فاش شد که کارآگاهان پلیس در بازرسی منزل وی، 15 سوئیچ یدک را همراه آدرس‌های مالکان خودرو‌ها کشف کردند.

از مدتی قبل گزارش‌های محرمانه‌ای در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت که نشان می‌داد یک صافکار خودرو، به‌طور گسترده اقدام به خرید خودروهای اسقاطی می‌کند.

کارآگاهان که به موضوع مشکوک شده بودند این مرد را تحت کنترل‌ نامحسوس پلیسی قرار داده و دریافتند وی ازسارقانی است که با روش سند نمره کردن – تعویض شماره شاسی خودروی مسروقه با یک خودروی اسقاطی – اقدام به فروش خودروهای مسروقه می‌کند.

در این مرحله از تحقیقات، با دستور قاضی قیصری - بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی – ، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت اقدام به بازداشت متهم کردند اما وی مدعی شد تمام معاملات خودروی او قانونی است.

ادعای قانونی بودن معاملات این متهم، زمانی برای تیم تحقیق رنگ باخت که مأموران در بازرسی خانه وی، 15 عدد سوئیچ خودرو را یافتند که روی هر کدام از آنها کاغذی با  آدرس فردی ناشناس چسبانده شده بود.

جوان تعمیرکار وقتی درباره جمع‌آوری این سوئیچ‌ها تحت بازجویی قرار گرفت، دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت.

وی در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: از مدتی قبل در حالی که با مشکلات مالی روبه‌رو شده بودم، نقشه سرقت خودرو‌های مشتریان تعمیرگاه را طراحی کردم. برای اجرای نقشه‌ام، وقتی یکی از مشتریان خودروی خود را به تعمیرگاه می‌آورد، سوئیچ خودرواش را در فرصتی مناسب سرقت می‌کردم وپس از ساختن سوئیچی یدکی، سوئیچ اصلی را قبل از آنکه همکارانم و مالک خودرو متوجه شوند، برمی‌گرداندم.

در مرحله دوم اجرای نقشه‌ام، هنگامی که مشتری به‌دنبال خودرواش می‌آمد، او را تا منزلش تعقیب می‌کردم ونشانی‌ خانه‌اش را به دست می‌آوردم و پس از چند روز خودرواش را با کلید یدکی ربوده و به مخفیگاهم منتقل می‌کردم.

در آخرین مرحله، با جعل سند خودروهای اسقاطی که قبلا خریده بودم - و مشابه خودروی مسروقه بود- این خودرو را به فروش می‌رساندم.

سرهنگ فریدون خالقی فرد معاون آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: در حالی که متهم تا کنون به سرقت 18 خودرو که اکثرا خودروهای پژو بودند اعتراف کرده است، وی مدعی است که سوئیچ‌های کشف شده متعلق به 15 خودروی دیگر بوده که قصد سرقت آنها را داشته است.

سرهنگ خالقی‌فرد، با اشاره به این خبر درهشداری گفت: مالکان خودروها، برای تعمیر خودروهای خود تنها به تعمیرگاه‌های مطمئن و قابل اعتماد مراجعه کنند و از سوی دیگر مسئولان تعمیرگاه‌ها نیز باید بدانند برای نگهداری از خودروهای مشتریان خود نهایت دقت را داشته باشند و مکان مطمئنی را برای قرار دادن سوئیچ خودروها در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: درصورت مفقود شدن سوئیچ خودروهای مشتریان، مالکان تعمیرگاه‌ها باید حتما موضوع را به اطلاع پلیس و مالک خودرو برسانند تا از عواقب بعدی جلوگیری شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران با اشاره به تأکید پلیس درخصوص جلوگیری از صدور مجوز بازسازی خودروهای اسقاطی بالای 60 درصد، گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد خلافکار، پلیس آگاهی خواستار آن است تا امکان بازسازی خودروهای اسقاطی بالای 60 درصد فراهم نشود.

کد خبر 42512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز