گروه اقتصادی: استفاده از زباله برای تولید انرژی از اهداف سازمان انرژی‌های نو است که با کمک بخش‌خصوصی و شهرداری‌های سراسر کشور فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار‌ همشهری، یوسف آرمودلی مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: وزارت نیرو طبق قانون موظف است تا برق تولید از این نیروگاه‌ها را خریداری کند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه شهرداری مشهد مجوز احداث 600کیلووات نیروگاه زیست توده دریافت کرده و در حال احداث نیروگاه در محل دفن زباله‌های شهری است.

آرمودلی افزود: مجوز دیگر مربوط به شیراز است که حدود یک مگاوات است و موافقت اصولی آن صادر و تأمین اعتبار شده‌است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بخش خصوصی این 2 طرح برای تبدیل زباله که یکی از معضلات محیط‌زیست است عملی شود.

توسعه نیروگاه بادی

آرمودلی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به توسعه نیروگاه‌های بادی گفت: برای این کار 2 نیروگاه تعریف شده که یکی در منجیل به ظرفیت 100مگاوات است و در حال حاضر بیش از 70دستگاه توربین در آنجا نصب شده است و مابقی با ظرفیت 100مگاوات تا پایان سال 87  نصب خواهد شد.

بیش از 60درصد از این توربین‌ها ساخت ایران است و توسط پرسنل ایرانی نصب و راه‌اندازی شده‌است.

تأمین برق خورشیدی 643خانوار

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو با تأکید بر این مطلب که در کشور در بخش استفاده از انرژی خورشیدی و بخش فوتوولتاییک جهش خوبی رخ‌داده‌است، گفت: با مجوزی که از سازمان مدیریت گرفته شده به صورت آزمایشی60خانوار که در استان‌های قزوین گیلان و فارس هستند و از شبکه سراسری فاصله زیادی داشتند توسط سامانه‌های فوتوولتاییک برق‌دار شدند.

آرمودلی ادامه داد: با مجوزی که از سازمان توانیر گرفته شده در نظر داریم این تعداد را به 643خانوار در کل کشور افزایش دهیم.

کد خبر 43102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز