همشهری آنلاین: سخنگوی قوه قضاییه گفت: لایحه چک با همکاری دستگاه قضایی، وزارت اقتصاد ودارایی وبانک مرکزی تا چهار ماه آینده برای ارایه به مجلس، آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا جمشیدی درباره صدور چک بی محل، گفت: بانک‌ها، دست‌چک‌ها را دراختیار افرادی قرار می‌دهند که توانایی کافی برای پرداخت ندارند و همین مساله برای جامعه مشکلاتی ایجاد کرده و می‌کند.

وی افزود: ساختار بانکی امروز به تحولی در زمینه صدور چک و اعطای آن نیازدارد که‌دراین زمینه شاید وجود بانک اطلاعاتی برای‌جلوگیری از کلاهبرداری ضروری باشد.

سخنگوی قوه قضاییه ، همچنین درباره بیمه شخص ثالث گفت: نیروی انتظامی سازوکارهای لازم برای‌جلوگیری از تردد خودروهای بدون بیمه‌نامه درنظر نگرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون ‪ ۲۰‬درصد خودروهای در حال تردد بدون بیمه‌نامه هستند به‌گونه‌ای که این مساله به عنوان یک معضل درآمده‌است.

جمشیدی گفت: هم اکنون چهار هزار نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان‌ها به سر می‌برند که برای خودشان و دیگران مشکل ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به قانون سال ‪ ۱۳۴۷‬درباره بیمه اجباری شخص ثالث و جلوگیری از تردد این گونه خودروها ، گفت:متاسفانه با توجه به بخشنامه رییس قوه قضاییه و نشست‌های متعدد با نیروی انتظامی،هنوز سازوکارهای لازم از طرف راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته نشده‌است.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: خودروهای بدون بیمه‌نامه،همچون آلت قتاله هستند که بعد از تصادف، خسارت بدون جبران می‌ماند.

وی افزود: کسی که از پرداخت ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ۲۰۰‬هزار تومان برای بیمه ناتوان است، چگونه می‌تواند خسارت وارده به افراد را بپردازد.

کد خبر 43528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز