جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

امسال زمستان به معنای واقعی زمستان بود. بارش یکریز برف و کاهش شدید دما در هفته‌های میانی دی‌ماه چهره واقعی زمستان را پس از 50 سال به مناطق مختلف کشور نشان داد.

از روز جمعه 26 بهمن، نیز برف و باران دوباره در بسیاری از مناطق کشور باریدن گرفت. به همراه آن دمای هوا نیز کاهش محسوسی داشت.

سازمان هواشناسی کشور نیز در پیش‌بینی‌های خود خبر از این برف داده بود و بیشتر مناطق کشور از جمله مناطق شمال‌غرب، غرب، مرکزی، شرق و شمال‌شرق را تحت‌تأثیر سامانه‌ای اعلام کرد که از دیروز وارد کشور شده و تا اواخر امروز از مناطق شرقی از کشور خارج می‌شود.

امروز نیز هوای مناطق غربی و مرکزی صاف و نیمه ابری اعلام می‌شود و در مناطق شرقی کشور نیز به تدریج هوایی نیمه ابری استقرارخواهد یافت اما بازی ابر و آفتاب در این هفته هوایی متفاوت را برای بسیاری از مناطق کشور رقم می‌زند.

در پی هوای صاف و نیمه ابری امروز و فردا، که موجب افزایش نسبی دما می‌شود، از اواخر روز یکشنبه دوباره بخش‌های غربی و شمال‌غربی کشور تحت‌تأثیر یک سامانه کم فشار دیگر قرار خواهد گرفت که این پدیده موجب بارش برف و باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خواهد شد.

سامانه کم فشاری که در اواخر روز یکشنبه به کشور وارد می‌شود، به تدریج دامنه فعالیت خود را در بخش‌های غربی و شمال غربی و مرکزی کشور کشانده و در روز دوشنبه همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه داشته که با نفوذ یک زبانه پرفشار افت دما را نیز به همراه داشته و بارش برف را در بخش‌های مختلف کشور به همراه دارد.

هرچند بارش برف در هفته‌های گذشته به ویژه در هفته‌های میانی دی‌ماه موجب سرمای بی‌سابقه 50‌ساله در کشور شد، اما این سامانه چندان تاثیری در کاهش شدید دما نخواهد داشت.

کد خبر 44369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز