آزاده مختاری: به من بهتان زده‌اند. خواهرم می‌خواست از من انتقام بگیرد برای همین پای مرا به این ماجرا کشید. من حتی یک سابقه هم ندارم.

زن مثل ابر بهاری گریه می‌کرد و دائم این جمله‌ها را تکرار می‌کرد، او که هفته گذشته با اعترافات 9 زن سارق دستگیر شده، متهم است مغزمتفکر باند زنانه‌ای بوده که در ‌ماه‌های گذشته دست به سرقت از 90 طلافروشی پایتخت زده‌اند. عملیات پلیسی برای دستگیری این زن و اعضای باندش هنگامی آغاز شد که ده‌ها طلافروش تهرانی به اداره آگاهی پایتخت رفتند و از چند زن ناشناس که به طرز بسیار عجیبی از آنها سرقت کرده بودند، شکایت کردند.

آنها مدعی بودند  زنان مرموز، به بهانه خرید طلا قدم به مغازه آنها گذاشته و با شیوه‌ای شبیه تردستی گردنبند طلایی را به سرقت برده‌اند. هنگامی که کارآگاهان پلیس اقدام به بازبینی فیلم‌هایی که در دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌های ثبت شده بود کردند، ردی از اعضای باندی را یافتند که در گروه‌های 2‌یا‌3‌نفره به طلافروشی‌ها می‌رفتند و هنگامی که حواس مغازه دار به مشتری دیگر جلب می‌شد اقدام به سرقت می‌‌کردند.

شگرد سرقت‌ آنها به این صورت بود که لحظاتی بعد از ورود به طلافروشی از فروشنده‌ می‌خواستند چندین گردنبند طلا را برای امتحان کردن به آنها بدهد ولی در هنگام امتحان کردن، یکی از گردنبندها را داخل لباس خود  می‌انداختند و بقیه را پس می‌دادند و سپس با خونسردی از مغازه خارج می‌شدند. بعد از رفتن آنها مغازه دار متوجه سرقت می‌شد ولی تعقیب ‌نتیجه‌ای نداشت چرا که آنها به سرعت دور می‌شدند.

با سرنخ‌هایی که پلیس از فیلم‌های دوربین مداربسته به دست آورد، کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و سرانجام با ردزنی‌های تخصصی، تیرماه گذشته 5 عضو باند را دستگیر کردند. در جریان بازجویی‌ها از زنان سارق، اعضای باند با اعتراف به شرکت در سرقت‌ها مدعی شدند مغز متفکر و طراح سرقت‌ها زنی است که اعضای باند او را به نام عمه شریفه می‌شناسند.

آنها مدعی بودند این زن56 ساله طی 40 سال فعالیت‌ خود در سرقت‌های زیادی دست داشته اما از چندی قبل دیگر دست به سرقت نزده و تنها هدایت باند را برعهده داشته است.

با این اعترافات، جست وجوها برای شناسایی مخفیگاه عمه‌شریفه آغاز شد ولی او و چند عضو دیگر باند و از جمله خواهرش که از دستگیری دیگر اعضای باند مطلع شده بودند، دائما مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌دادند. تا اینکه سرانجام مدتی قبل با دستگیری خواهرعمه شریفه، مخفیگاه وی در کرج نیز شناسایی شد و این زن به دام افتاد.

سرگرد محمد نظری- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت - درتوضیح این خبر گفت: بازجویی ازاین متهم حرفه‌ای که در سال‌ها فعالیت حتی یک‌بار دستگیر نشده است، درحالی ادامه دارد که وی درتمام بازجویی‌ها با گریه و زاری و مظلوم نمایی، سعی دارد ماجرا را یک انتقام‌جویی خانوادگی قلمداد کند.

  • بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم، از شاکیان احتمالی خواست به شعبه 17 آگاهی مراجعه کنند.
کد خبر 45160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز