آزاده مختاری: ‌سی‌ام‌‌بهمن‌ماه گذشته، مردی با مراجعه به پلیس مدعی شد خودرو پژو پرشیای وی از داخل پارکینگ یک برج به سرقت رفته است

با شکایت این مرد، تحقیقات پلیسی برای یافتن سرنخی از سارق خودرو آغاز شد و کارآگاهان در نخستین مرحله شماره خودرو را دراختیار گشت‌های پلیسی سراسر کشور قرار دادند تا درصورت دیدن خودرو آن را متوقف کرده و راننده را دستگیر کنند.

در شاخه‌ دیگری از تحقیقات، کارآگاهان پلیس دریافتند پارکینگ برجی که سرقت در آنجا صورت گرفته مجهز به دوربین مداربسته است و ماجرای سرقت در این دوربین ضبط شده است، به این ترتیب کارآگاهان اقدام به بازبینی فیلم‌ ضبط‌شده کردند.

بازبینی فیلم‌ها نشان می‌داد مرد سارق بعد از نزدیک شدن به‌خودرو، با شگردی خاص ظرف چند ثانیه در خودرو را باز کرد و سوار بر آن با سرعتی سرسام آور از پارکینگ خارج شد.
با اطلاعاتی که از این تصاویر به دست آمد، کارآگاهان به بررسی‌فایل‌های سابقه‌دار‌ان پرداختند و دریافتند چهره و شگرد سرقت این مرد، با سارق سابقه‌داری که مدتی قبل دستگیر شده و راهی زندان شده بود شباهت زیادی دارد.

در این مرحله از تحقیقات، قاضی رضوانفر- دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی پایتخت – که مسئولیت قضائی این پرونده را برعهده داشت اقدام به استعلام از زندان کرد. این استعلام نشان می‌داد که مرد متهم 2ماه قبل از زندان آزاد شده است. به این ترتیب پاتوق‌های این مرد تحت مراقبت قرار گرفت و سرانجام وی در خانه‌ای در شرق تهران به دام افتاد. هنگامی که با بازرسی خانه، خودروی مسروقه در پارکینگ پیدا شد، مرد جوان دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی بود که از ماجرای سرقت اطلاعی ندارد.

انکار یک سارق سرسخت
با انتقال مرد جوان به دادسرای جنایی پایتخت، وی در شعبه 4 دادیاری  تحت بازجویی قرار گرفت. در این جلسه مرد جوان با وجود آنکه خودروی مسروقه از پارکینگ مخفیگاه وی کشف شده بود، منکر سرقت خودرو شد.

با انکار سرقت، قاضی رضوانفر تصاویر دوربین مداربسته را که چهره وی در آن ضبط شده بود به او نشان داد اما مرد جوان باز هم مدعی شد که تصویرمتعلق به وی نیست و وی بعد از آزادی از زندان دست به هیچ کار خلافی نزده است.

قاضی رضوانفر روز گذشته با اعلام این خبر گفت: متهم برای تحقیقات بیشتر در پایگاه یکم آگاهی پایتخت تحت بازجویی قرار دارد تا چنانچه سرقت‌های مشابهی را رقم زده باشد، این جرائم نیز فاش شود.

کد خبر 45244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز