مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازبینی و کنترل خودروهایی که در طرح استقبال از بهار برای نخستین بار به مراکز معاینه فنی مراجعه ‌کنند، مجانی است.

به گزارش خبرگزاری شهر مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام این خبر افزود: ستاد معاینه فنی خودروها، با آغاز اجرای طرح استقبال از بهار، تمامی بازبینی خودروها را با تخفیف 50 درصدی انجام می‌دهد و بازبینی و کنترل خودروهایی که برای نخستین بار به مراکز معاینه فنی مراجعه ‌کنند به صورت مجانی است.

حسن اکباتانی در خصوص جزئیات تخفیف‌های معاینه خودروها اظهار کرد: تعداد دفعات مراجعه دارندگان خودرو به مراکز ستاد معاینه فنی در پرونده‌ اداری‌شان ثبت می‌شود از همین‌رو در دومین مراجعه، تنها نیمی از مبلغ به علاوه مالیات از مراجعان دریافت می شود که رقمی معادل دو هزار و 700 تومان است.

وی تصریح کرد: با معاینه فنی و رفع عیب‌های فنی خودرو، 18 تا 25 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود همچنین کارآیی خودروها نیز به میزان چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

اکباتانی خاطر نشان کرد: با وجود تذکرهای مکرر کارشناسان خودرو از لزوم انجام تست‌های معاینه فنی اما همچنان شهروندان تهرانی از مزایای معاینه فنی خودروها آگاه نیستند و به همین‌ دلیل میزان مراجعه خودورها به این مراکز در حد قابل قبولی نیست.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران متذکر شد: معاینه فنی و تنظیم موتور خودرو با توجه به حجم سیلندر در خودروهای کاربراتوری و انژکتوری مصرف بنزین را کاهش می دهد، از همین‌رو ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تمهیداتی ویژه برای ارزان‌تر بودن بازبینی و کنترل خودروها در نظر گرفته تا مصرف سوخت را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

کد خبر 46123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز