دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم ایران در فروردین ۱۳۵۸ با حضور در انتخاباتی بی نظیر، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند.

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در یک همه‌پرسی که در خصوص نوع حکومت، پس از پیروزی انقلاب برگزار شد ۹۸ و دو دهم درصد مردم ایران به حکومت جمهوری اسلامی رإی "آری" دادند و در این روز حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و نور اسلام را پس از گذشت قرن ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت.

امام خمینی (ره ) در این روز پس از تثبیت نظام جمهوری اسلامی در پیامی فرمودند: خداوند تعالی وعده فرموده است که مستضعفین زمین را به امید و توفیق درمقابل مستکبرین غلبه دهد و آنها را امام و پیشوا قراردهد، وعده خداوندتعالی نزدیک است من امیدوارم که ما شاهد این وعده باشیم و مستضعفین بر مستکبرین غلبه کنند، چنانکه تاکنون غلبه کردند من از عموم ملت ایران تشکر می کنم که در این همه پرسی شرکت کردند و رای قاطع خودشان که باید گفت، صد در صد پیروزی بوده است را به جمهوری اسلامی دادند.

بنیانگذارجمهوری اسلامی دربخش دیگری از پیام خود فرمودند: صبحگاه ۱۲فروردین که روز نخست حکومت الله است از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ماباید این روزبزرگ را عید بگیرند و زنده نگهدارند روزی که کنگره های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید.

بر همین اساس - از سال ۵۸ تاکنون ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد انقلاب اسلامی ایران به‌حساب می‌آید.

اگرچه مردم در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سرلوحه شعارهایشان قرارداده بودند و به این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را درباره جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند اما برای تثبیت ثمره مبارزات اسلامی شان در روزهای سرنوشت ساز ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ باحضوری آگاهانه در پای صندوق های رای به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندند و پیروزی نهایی انقلاب را با آرای عظیم و باورنکردنی خود تحقق بخشیدند.

با حضورگسترده مردم درانتخابات ۱۱ فروردین و با رهبریت قاطع امام خمینی (ره ) ومجاهدت‌ها و کوشش‌های بی‍نظیر امت مسلمان ایران، حکومت اسلامی در سراسر ایران استقرار یافت تا زمینه تشکیل حکومت عدل اسلامی را برای ظهور امام زمان (عج ) فراهم آورد .

امام خمینی (ره ) به شکرانه این پیروزی درخشان در پیامی فرمودند:  من به دنیا اعلام می کنم که درتاریخ ایران چنین همه پرسی سابقه ندارد که سرتاسرمملکت با شوق وشعف وعشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه به زباله دان تاریخ دفن کند من از این همبستگی بی مانند که همه به ندای آسمانی (واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا) لبیک گفتند وبه اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند ، تقدیر می کنم.

کد خبر 47342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز