جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاید اگر مسابقه‌ای برای بیشترین تولیدکنندگان زباله برگزار می‌شد بدون تمرین می‌توانستیم برنده آن باشیم؛ کار هر روزه‌مان است. اما اگر قرار بود در مسابقه بازیافت زباله شرکت کنیم باز هم برنده بودیم؟

recycle

تولید زباله اصلا کار سختی نیست؛ از هر کسی که بپرسید راهنمایی‌تان می‌کند. اصلا اگر کمی فکر کنید متوجه می‌شوید که نیازی به پرسیدن هم نیست.

گویی دیگر تولید زباله به امری غریزی تبدیل شده است. کافی است هرآنچه فکر می‌کنید لازم ندارید دور بیاندازید.

اما جدا از ایران که همچنان مردمش به چیزی که کمتر فکر می‌کنند بازیافت زباله است، در آن‌ور مرزها و به ویژه در اروپا مردم خیلی به این موضوع فکر می‌کنند.

سطل زباله‌های خشک و ترشان سال‌هاست که از هم جداست. در برخی مناطق خود مردم به صورت خانگی زباله‌هایشان را بازیافت می‌کنند.

اگر سری به آلمان بزنید حتی سطل‌های ویژه‌ای را برای باتری‌ها گذاشته‌اند که با باقی زباله‌ها مخلوط نشود.

بطری‌های پت یا همان بطری‌های نوشابه و آب معدنی ما مدت‌هاست که تولیداشان کاهش یافته و شیر و آب را مردم در بطری‌های شیشه‌ای می‌خرند و فروشگاه به جای کیسه فریزر به آنها پاکت می‌دهد.

حال اگر همین کارهای کوچک را بررسی کنید می‌بینید که چقدر با زمین پاک فاصله داریم و چقدر فراموش کرده‌ایم که قدر زمین خدا را بدانیم و آن را آلوده نکنیم.

در مجله بازیافت شما مطالبی را می‌خوانید که اهمیت بازیافت را برای شما روشن می‌کنند و به شما می‌آموزند که چگونه میهمان بهتری برای میزبان مهربانتان، زمین باشید.

بد نیست قبل از هر مطلبی بخوانید که چطور کره زمین را نجات دهید؟

کد خبر 47862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز