سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

هیأت وزیران سود بازرگانی واردات 282 قلم کالا برای سال 1387 را تعیین کرد و کاهش تعرفه 47 کالای دیگر با مصوبه کمیته ماده یک اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،  هیأت وزیران در جلسه مورخ 27 بهمن 1386 به پیشنهاد وزارت بازرگانی و به استناد  اصل 138 قانون اساسی،  جدول‌های مربوط به قانون آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات را برای اجرا در سال 1387 تنفیذ کرد. این مصوبه در تاریخ 5 فروردین سال 87 توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است.

بر اساس مصوبه 11 فروردین‌ماه سال 1387 هیأت‌وزیران،  که 18 فروردین توسط معاون رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است،  سود بازرگانی تعیین شده برای 282 کالای مشخص شده در جدول فوق از تاریخ ابلاغ،  لازم‌الاجراست اما سود بازرگانی تعیین شده برای 47 کالای باقیمانده پس از بررسی و تایید در کارگروه موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 1373 که در 2 هفته آینده تشکیل می شود تصویب و اجرایی می شود.

در میان 47 کالایی که با تصویب کمیسیون ماده یک سود بازرگانی آن‌ها برای سال 87 کاهش می یابد، گوشی تلفن همراه،  برخی لوازم خانگی،  لاستیک خودرو و پروفیل آهن وجود دارد.در همین حال دیروز اعلام شد با تصویب هیأت دولت از این پس واردات کالا به استثنای کالاهای ممنوعه،  نیاز به اخذ مجوز از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ندارد.
و هرگونه حمایت از تولیدات داخلی باید از طریق جابه‌جایی تعرفه‌های واردات کالا انجام شود.

هیأت وزیران در جلسه 11فروردین و به پیشنهاد وزارت بازرگانی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: واردات کالا به کشور به استثنای کالاهای ممنوعه،  نیاز به اخذ مجوز از دستگاه‌های موضوع ماده 160قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب1383ـ ندارد. دستگاه‌های ذی‌ربط موظفند فقط نسبت به اعمال استانداردهای مربوط در حداقل زمان ممکن اقدام کنند.

کد خبر 48189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز