گروه اجتماعی: زمان ارسال بخشنامه و مهلت کم ثبت نام فرهنگیان متقاضی اعزام به خارج از کشور، شائبه‌هایی را به‌دنبال داشته است.

آزمون اعزام نیروی انسانی مورد نیاز مدارس خارج از کشور هر ۲ سال یک بار با شرکت معلمان متقاضی برگزار می‌شود. معلمانی که در آزمون و مصاحبه، امتیازهای لازم را کسب کنند به کشورهای  مقصد اعزام می‌شوند.

برخی از معلمان متقاضی اعزام در تماس با همشهری معتقدند شرایط پذیرفته شدن را دارند اما به‌دلیل اطلاع رسانی نامناسب و مهلت کم، موفق به ثبت نام نشده‌اند. این عده تقاضای تجدید نظر در این باره را دارند.

به گفته این گروه از متقاضیان، در امر اعزام معلمان به خارج از کشور روابط مهم‌تر از ضوابط است.

ضوابط ثبت نام، انتخاب و اعزام نیروی انسانی مورد نیاز مدارس خارج از کشور پنجشنبه ۲۳‌اسفند ۸۶ در حالی به مدارس رسید که اغلب فرهنگیان درگیر برگزاری انتخابات مجلس بودند و عملا امکان اطلاع رسانی مناسب فراهم نبود.

مدیر یکی از مدارس تهران گفت: این شیوه نامه ۲۳ اسفند به مدارس رسید، آخرین مهلت ارسال مدارک در نامه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ۲۸ اسفند قید شده بود، در حالی که در متن شیوه نامه مهلت ارسال ۲۵ اسفند تعیین شده بود.

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در بند اول ابلاغیه این شیوه نامه از مدیران خواسته تا زمینه اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع با توجه به ضیق‌وقت فراهم شود.

به گفته این فرهنگی، با توجه به مشارکت فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات و روزهای پایانی سال و شلوغی بانک‌ها، امکان اطلاع رسانی مناسب وجود نداشت.

یکی از دبیران متقاصی اعزام به خارج از کشور گفت: با توجه به زمان ابلاغ این بخشنامه، اغلب افرادی که می‌توانستند در این آزمون شرکت کنند موفق به ثبت نام نشدند، از طرفی امکان ثبت نام اینترنتی نیز وجود نداشت.

با توجه به این مسائل این شائبه پیش می‌آید که این موضوع تعمدی بوده است.

به گفته وی چون در هر دوره آزمون اعزام، تعداد قابل توجهی از فرهنگیان شرکت می‌کنند و فقط تعداد اندکی از این عده پذیرفته و اعزام می‌شوند  این مسئله باعث ایجاد شائبه می‌شود.

این شائبه همواره در وزارت آموزش و پرورش وجود داشت تا جایی که محمود فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش در باره پارتی بازی در اعزام معلمان گفت: بنده نیز در این باره مطالبی شنیده‌ام اما درباره درستی یا نادرستی آن نمی‌توانم نظری بدهم، چرا که مربوط به گذشته است.

فرشیدی در مدت فعالیت خود در این وزارتخانه کوشید این موضوع را سرو سامان بخشد. آنچه فرهنگیان تاکید دارند این است که اعزام معلمان به خارج از کشور باید براساس ضوابط باشد و نه روابط.

براساس توافق وزارت آموزش و پرورش با دولت کشورهایی که ایرانی‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند، این وزارتخانه مدارسی را در آن کشورها دایر می‌کند. کارکنان این مدارس نیز از میان فرهنگیان شاغل در داخل کشور تامین می‌شوند.

تغییر زمان آزمون اعزام نیروی انسانی

در حالی که اعتراض فرهنگیان متقاضی اعزام به خارج نسبت به شیوه و مهلت ثبت نام در این آزمون ادامه دارد، زمان برگزاری این آزمون از ۶ اردیبهشت به ۲۰ اردیبهشت ۸۷ تغییر کرد.

دفتر مدارس خارج از کشور اعلام کرد که با توجه به برگزاری دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، آزمون اعزام نیروی انسانی به مدارس خارج از کشور در ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، کارت ورود به جلسه این آزمون در روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت از طریق سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها توزیع می‌شود.

کد خبر 49249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز