همشهری آنلاین: رییس شبکه القاعده در عراق از نیروهایش خواست تا در جنگی بیولوژیک علیه نیروهای خارجی حاضر در عراق، خارجی‌ها را به گروگان بگیرند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجله خبری فوکاس ابوحمزه المهاجر، جانشین ابومصعب الزرقاوی در اولین اظهارات خود، با ارسال پیامی صوتی در پایگاه اینترنتی منتسب به القاعده، این پیام را برای افراد خود ارسال کرد.

وی در پیام خود عراق را محلی مناسب برای آزمایش های آمریکا در زمینه سلاح های غیر متعارف و بیولوژیک توصیف کرده و به همین منظور از اعضای خود خواست تا وارد جنگ بیولوژیک علیه اشغالگران شوند.

رییس شبکه القاعده در عراق در پیام خود که هنوز صحت آن تایید نشده است، از آغاز حملات همه جانبه القاعده علیه نیروهای چند ملیتی حاضر در عراق به رهبری آمریکا و نیز عراقی‌هایی که از آنان حمایت می‌کنند، خبر داد.

ابوحمزه همچنین در پیام خود از تمام اعضای القاعده در عراق خواست چند تبعه خارجی را در این کشور به گروگان بگیرند تا با عمر عبدالرحمن، روحانی بازداشت شده مصری در آمریکا معاوضه شود.

وی در ارتباط با حملات به مرکز تجارت جهانی در سال 1993 میلادی دستگیر شده ‌است. وی همچنین آمریکا را به شکنجه عبدالرحمن متهم کرد.

پس از سقوط صدام در آوریل سال 2003 میلادی، ربوده شدن اتباع خارجی به پدیده‌ای معمولی تبدیل شده ‌است که بسیاری از آنها آزاد می‌شوند و برخی از آنها نیز به دست گروگانگیرها به قتل می‌رسند.

کد خبر 5004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز