پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و دانشگاه جامعه ملی اسلامی هند برای تاسیس مرکز ایرانشناسی در این دانشگاه تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش واحدمرکزی خبر از دهلی نو؛ رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت مردم ایران احترام ویژه‌ای برای مردم هند قایل هستند و من پیام دوستی ملت ایران را به مردم هند ابلاغ می‌کنم.

"اسفندیار رحیم مشایی" گفت در دیدار با مقامات دولتی، استادان و پژوهشگران هند اعلام کردم که ایران و هند ظرفیت‌های زیادی دارند و اگر این توانایی‌ها در خدمت بشریت امروز به کار گرفته شود، بسیاری از چالش‌ها رفع می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تاسیس مرکز ایرانشناسی برای شناسایی و تحقیق بیشتر در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگ ایران کمک کند.

مشایی همچنین آمادگی ایران را برای تاسیس مرکز هندشناسی در ایران به منظور آشنایی و مطالعه بیشتر فرهنگ هند در تهران اعلام کرد.

رییس دانشگاه جامعه ملی اسلامی هم با استقبال از معاون رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، در مورد اهداف تاسیس این مرکز گفت هدف از ایجاد این مرکز،‌ شناسایی زمینه های مشترک بین هند و ایران، تحقیق در آن زمینه ها و همچنین تبادل استادان، کارشناسان و دانشجویان است تا دو طرف بتوانند از تجارب و کارشناسی یکدیگر استفاده کنند.Prof. Mushirul Hasan

"پروفسور مشیرالحسن" (Prof. Mushirul Hasan) همچنین با اشاره به روابط تاریخی دیرینه هند و ایران گفت باید برای گسترش همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی تلاش کنیم.

سید مهدی نبی زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که استادان، دانشجویان و علاقه مندان به ادبیان و زبان فارسی حضور داشتند، ضمن ابراز تشکر از دولت‌های هند و ایران برای تاسیس مرکز ایرانشناسی گفت ما روابط خوبی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از گذشته تا امروز داشته‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری دانشگاههای دو کشور در زمینه های نانو، بیوتکنولوژی و آی تی افزایش یابد.

کد خبر 50562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز